معدن

استخراج سالانه بیش از۱۶ میلیون تن ماده معدنی در آذربایجان شرقی

استخراج سالانه بیش از۱۶ میلیون تن ماده معدنی در آذربایجان شرقی
پایگاه خبری معدن نیوز-رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اذربایجان شرقی گفت: این استان با ۸ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تن ذخیره مواد معدنی دارای رتبه سوم کشور بوده و با استخراج ۱۶ میلیون و ۶۰۰هزارتن ماده معدنی در سال رتبه چهارم کشور را به خود اختصاص داده است.
  بزرگنمايي:

پایگاه خبری معدن نیوز-رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اذربایجان شرقی گفت: این استان با 8 میلیارد و 700 میلیون تن ذخیره مواد معدنی دارای رتبه سوم کشور بوده و با استخراج 16 میلیون  و 600هزارتن ماده معدنی در سال رتبه چهارم کشور را به خود اختصاص داده است.
به گزارش معدن نیوز«جعفرعظمایی» با اعلام این خبر، افزود: تاکنون 52 نوع موادمعدنی از تعداد 65 نوع مواد معدنی موجود در کشور در آذربایجان شرقی شناسایی شده است.
عظمایی درادامه گفت:وجود226 فقره معدن فعال با تنوع 52 نوع ماده معدنی ، همچنین  ایجاد اشتغال 7هزارو 814 نفر با  3هزارو 92 میلیارد ریال سرمایه گذاری و نیز صدور 210 فقره پروانه اکتشاف، نوید بخش شکوفایی در بخش معدن است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی تصریح کرد : مواد معدنی موجود در این استان شامل مواد اولیه مصالح ساختمان و کانی های فلزی همچون مس و آهن و منگنز و کانی های غیرفلزی شامل کائولن، زرنیخ، سیلیس، پرلیت، زئولیت، ورمیکولیت، دیاتومیت، نفلین سینیت است.



   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد