آلومینیوم و مس

ارتقا ۸ پله‌ای ایران در تولید فلزات اساسی

ارتقا ۸ پله‌ای ایران در تولید فلزات اساسی
خبرگزاری تخصصی معدن- رتبه ایران از سال ۸۴ تاکنون در تولید فلزات اساسی شامل فولاد خام، شمش آلومینیوم و مس کاتد، هشت رتبه ارتقا یافته است.
  بزرگنمايي:

خبرگزاری تخصصی معدن- رتبه ایران از سال 84 تاکنون در تولید فلزات اساسی شامل فولاد خام، شمش آلومینیوم و مس کاتد، هشت رتبه ارتقا یافته است.
به گزارش معدن نیوز ؛ « عبدالرضا داوری»، مدیرعامل شرکت بازنشستگی مس با اعلام این خبر افزود: به این ترتیب سهم ایران از تولید جهانی فولاد از 76/0 درصد در سال 83 به 1/1 درصد در سال 88، سهم تولید آلومینیوم از 55/0 درصد در سال 83 به 3/1 درصد در سال 88 و سهم تولید مس از 10/1 درصد در سال 83 به 58/1 درصد در سال 88 افزایش یافته است.
وی با اشاره به تغییر رویه کشورهای صنعتی به سمت تولید محصولاتی با ماده اولیه ‌اندک و ارزش افزوده فراوان تصریح کرد: ایران دراین زمینه نیز توسعه فعالیت‌های صنعتی خود را در حوزه‌های الکترونیک، میکرو، بیو، هوا فضا و... در دستورکارقرار داده و وزارت صنایع ومعادن در این راستا برنامه ریزی‌های مناسبی را تدوین کرده است.
«داوری» افزود: پیشرفت در بخش صنعت و افزایش تولید در فولاد‌، سیمان و همچنین ورود خودروهای ایرانی به بازارهای جهانی نشان می‌دهد که وزارت صنایع ومعادن به صورت چشمگیری در راستای رقابت در بازارهای جهانی و تأثیرگذاری خود بر پیمان‌های منطقه‌ای موفق عمل کرده است.
وی در عین حال،‌ میزبانی این وزارتخانه را برای برگزاری نشست گروه دی هشت،  تأییدی بر اقدامات این بخش مهم صنعتی برای جهانی شدن در مقیاس بالاتر و اثبات این نکته است که صنعت، محور توسعه در آینده است، دانست .
به گفته «داوری»،‌ حوزه صنعت ایران با استفاده از فناوری بالای خود می‌تواند این ظرفیت را در اختیار گروه دی هشت قرار دهد و در این میان موفقیت‌های وزارت صنایع ومعادن می‌تواند به عنوان یک الگو مورد توجه کشورهای اسلامی قرار گیرد.
مدیرعامل شرکت بازنشستگی مس  در پایان خاطرنشان کرد: در مجموع دستیابی به رشد دو رقمی در همه بخش‌های اقتصاد، مقوله‌ای دور از ذهن نیست و آمارهای موسسات جهانی،‌ آغازی است بر تبلور جایگاه صنعت ایران که محوریت کشورمان در بین فعالیت‌های صنعتی کشورهای منطقه نیز متأثر از همین روند است.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد