معدن

کشف معدن مولیبدن با ذخیره بیش از ۲۱ میلیون تن در کشور

کشف معدن مولیبدن با ذخیره بیش از ۲۱ میلیون تن در کشور
پایگاه خبری معدن نیوز - مدیر کل امور اکتشاف وزارت صنعت، معدن و تجارت از کشف معدن مولیبدن با ذخیره ۲۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تن با عیار میانگین ۷ / ۶ گرم در تن در استان آذربایجان شرقی خبر داد.
  بزرگنمايي:

پایگاه خبری معدن نیوز - مدیر کل امور اکتشاف وزارت صنعت، معدن و تجارت از کشف معدن مولیبدن با ذخیره 21 میلیون و 700 هزار تن با عیار میانگین 7 / 6 گرم در تن در استان آذربایجان شرقی خبر داد.
به گزارش معدن نیوز؛ اسدالله کشاورز گفت: این معدن توسط بخش خصوصی و با انجام عملیات اکتشاف سیستماتیک کشف شده و یکی از مهمترین معادن کشور در این نوع ماده معدنی خواهد بود.
مولیبدن در صنایع مختلف از جمله آهن و فولاد کاربرد دارد.
وی تصریح کرد: با توجه به هدف گذاری انجام شده در برنامه پنجم توسعه ، صدور یک هزار و 723 فقره پروانه اکتشاف و 917 فقره گواهینامه کشف در سال 91 پیش بینی شده بود که به ترتیب یک هزار و 685 فقره پروانه اکتشاف و گواهینامه کشف محقق شده و ذخیره ای حدود یک میلیارد و 560 میلیون تن به ذخایر کشور افزوده است.
کشاورز ادامه داد: همچنین مطابق اهداف برنامه پنجم، در سال 92 صدور یک هزار و 859 فقره پروانه اکتشاف و یک هزار و 107 فقره گواهینامه کشف پیش بینی شده ، که در پنج ماه نخست سال جاری 733 فقره پروانه اکتشاف و 315 فقره گواهینامه کشف با ذخیره ای معادل یک میلیارد و 470 میلیون تن صادر شده است.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد