اکتشاف و ماشین آلات

«معدن» توانست به بهترین نحو با تحریم مقابله کند

«معدن» توانست به بهترین نحو با تحریم مقابله کند
پایگاه خبری معدن نیوز - مدیر کل اکتشاف وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: بخشی که توانسته به بهترین نحو با تحریم ها مقابله کند بخش معدن است.
  بزرگنمايي:

پایگاه خبری معدن نیوز - مدیر کل اکتشاف وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: بخشی که توانسته به بهترین نحو با تحریم ها مقابله کند بخش معدن است.
به گزارش معدن نیوز؛ اسدا.. کشاورز امروز در مراسم افتتاح نخستین همایش و نمایشگاه فلزات غیرآهنی (اکشتف ،‌استخراج و فرآوری)،‌گفت: تنوع مواد معدنی در ایران باعث شده ایران به عنوان یکی از 10 کشور مطرح جهان در بخش معدن باشد.
وی ادامه داد: در حال حاضر بیش از 7800 پروانه معدن در حال فعالیت داریم که در سال گذشته 370 میلیون تن استخراج واقعی از معادن صورت گرفته است.
کشاورز اظهار داشت: تاکنون 7درصد از مساحت کشور اکتشاف شده که عمدتا سطحی بوده و به طور میانگین در عمق 50 متری انجام شده است. به گفته وی باید اکتشافات عمقی را با فن آوری های جدید انجام داد تا بتوان ذخایر اصلی را در اعماق زمین اکتشاف کرد و این هدف تنها با برنامه ریزی صحیح و حمایت مالی دولت امکان پذیر است.
وی گفت: در برنامه پنجم توسعه حدود هزار میلیارد تومان اعتبار برای بخش اکتشاف پیش بینی شده که تاکنون تحقق نیافته است.
مدیر کل اکتشاف وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: در حال حاضر بیش از 90درصد معادن فعال کشور در اختیار بخش خصوصی است که می توان با تشکیل کنسرسیوم های معدنی و جذب سرمایه گذاری خارجی فن آوری های جدید را وارد اکتشافات معدنی کرد.
در این همایش نایب رییس خانه معدن ایران نیز گفت: بخش معدن کشور با 15 سال قبل کاملا متفاوت شده و به رشد های بالایی دست یافته است. محمد رضا بهرامن، مصوبات مجلس شورای اسلامی برای حل مشکلات این بخش اقدامی ارزشمند دانست و گفت: نگاه سنتی به این حوزه برطرف شده و امروز معدن کشور با تشکیل کنسرسیوم های مختلف توانمند شده است.
وی افزود: ما اعتقاد داریم متولی بخش معدنی کشور نیز باید توان علمی و تخصصی خود را مطابق با استانداردهای روز جهان افزایش دهد. بهرامن ادامه داد: در حال حاضر ذخایر معدنی با عیارهای مختلف نیز برای فعالان این حوزه اقتصادی شده است.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد