سایر

پتانسیل های معادن را شفاف به سرمایه گذاران اعلام خواهیم کرد

پتانسیل های معادن را شفاف به سرمایه گذاران اعلام خواهیم کرد
پایگاه خبری معدن نیوز - رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران خواستار معرفی پتانسیل های حوزه معادن به سرمایه گذاران و اقتصاددانان شد.
  بزرگنمايي:

پایگاه خبری معدن نیوز -  رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران خواستار معرفی پتانسیل های حوزه معادن به سرمایه گذاران و اقتصاددانان شد.
به گزارش معدن نیوز؛ مهدی کرباسیان که در مراسم تودیع و معارفه مدیر عامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران سخن می گفت تصریح کرد: یکی از اقدامات مفید در این مسیر تهیه طرح مقدماتی مطالعات فنی و اقتصادی( Pre-Feasibility Study) برای پرو‍ژه های آماده سرمایه گذاری این شرکت است که باعث جذابیت در سرمایه گذاری معادن می شود.
به گفته معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت، در اختیار داشتن اطلاعات لازم از سوی سرمایه گذار سبب تسهیل در امور سرمایه گذاری و تصمیات مربوطه خواهد شد. رییس هیات عامل ایمیدرو افزود: انجام اکتشافات جدید با استفاده از فن آوری روز یکی از برنامه های محوری شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران است.
کرباسیان پراکنده شدن مدیریت معادن ایمیدرو در دوره قبل را غیرسازنده خواند و اظهار داشت: واگذاری بخشی از مدیریت معادن به ایمیدرو و بخش دیگر به شرکت تهیه و تولید، انسجام مدیریت را خدشه دار کرده است و این چالش باید به زودی برطرف شود.
وی همچنین یادآور شد: مصوبات واگذاری شرکت هایی همچون تهیه و تولید ،‌ملی فولاد ایران و حتی ایمیدرو مشکلات بسیاری ایجاد کرده است این در حالی است که این مجموعه ها وظایف حاکمیتی ، هدایت و نظارت بخش معدن و صنایع معدنی را برعهده داشته اند از همین رو هم اینک در حال لغو این مصوبات هستیم.
کرباسیان گفت: اکبر نوروزی همچنان مدیریت شرکت سنگ آهن شرق(سنگان) کشور را بر عهده دارد و با توجه به پتانسیل این ناحیه معدنی برای تولید سنگ آهن ،‌ گندله و .. از ظرفیت بالایی برای رشد صنعت فولاد برخوردار است. وی افزود: اختیارات خود در معدن سنگ آهن سنگان را به مدیرعامل آن شرکت تفویض می کنم و تا دو هفته آینده در انتظار دریافت پیشنهادهای جدید برای اداره مطلوب آن معادن هستم.
پیش از وی، اکبر نوروزی به عنوان مدیر عامل قبلی شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران ،‌ بالابردن ظریب ایمنی معادن و ارتقای سطح مالی این شرکت را به عنوان دو اقدام اساسی مدیریت 2.5 ساله خود خواند و گفت: هم اینک این شرکت از نظر این دو شاخص در بهترین وضعیت قرار دارد.
وی افزود: اکنون تقریبا تمامی شرکت های زیر مجموعه سودده شده اند و از نظر مسائل اجتماعی نیز رضایت مطلوبی بر شرکت حاکم است. نوروزی ادامه داد: این اقدامات در شرایطی انجام گرفت که تغییرات متعدد مدیریتی و نبود استراتژی کلان در سال های گذشته سبب سردرگمی شرکت های تحت پوشش شده بود.
وجیه ا.. جعفری مدیر عامل جدید شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران عملکرد دوره قبل شرکت را به رغم تمامی چالش ها مطلوب توصیف کرد و گفت: امیدواریم در دوره جدید بتوانیم حرکتی که بخش خصوصی در توسعه معادن آغاز کرده را تسهیل کنیم. وی از توجه ویژه وزیر صنعت ‌،معدن و تجارت و مدیریت ایمیدرو به عنوان پشتیبان برنامه های این شرکت یاد کرد و گفت: بخش معدن با این ویژگی ها می تواند پویا و متحول شود.
در پایان این برنامه با اهدای لوح یادبود از خدمات دوره مدیریت اکبر نوروزی بر شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران تقدیر شد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد