خودرو و صنایع وابسته

۱۵۰۰ دستگاه مینی بوس وارد ناوگان حمل و نقل درون شهری می شود

۱۵۰۰ دستگاه مینی بوس وارد ناوگان حمل و نقل درون شهری می شود
خبرگزاری تخصصی معدن- قرارداد تحویل یک هزار و ۵۰۰ دستگاه مینی بوس بین شرکت ایران خودرودیزل و سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور به امضاء رسید.
  بزرگنمايي:

خبرگزاری تخصصی معدن- قرارداد تحویل یک هزار و 500 دستگاه مینی بوس بین شرکت ایران خودرودیزل و سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور به امضاء رسید.
به گزارش معدن نیوز ، هاشم یکه زارع مدیرعامل شرکت ایران خودرودیزل، در مراسم امضای این قرارداد با اشاره به تلاش های صورت گرفته در راستای تامین نیاز شبکه حمل و نقل عمومی توسط این شرکت گفت: با برنامه ریزی هایی که در بخش تامین ناوگان حمل و نقل باری و مسافری انجام داده ایم در تلاش هستیم تا همسو با سیاست های دولت حرکت کنیم.
وی با بیان اینکه خودروهای تحویلی دارای بهترین امکانات و خدمات پس از فروش خواهد بود، تاکید کرد: از نظر کیفی نیز محصولات این شرکت کاملا منطبق بر استاندارهای ملی کشور تولید می شود و در عین حال خدمات پس از فروش گسترده ای برای مشتریان در نظر گرفته شده است.
یکه زارع ادامه داد: مینی بوس هایی که قرار است در قالب این قرار داد تحویل داده شود مدل کروز هیوندای خواهد بود که با ظرفیت 1+18 مسافر است.
مدیرعامل ایران خودرودیزل با تقدیر از اعتماد سازمان شهرداری ها و دهیاری ها به تولیدکنندگان داخلی در زمینه تامین نیاز ناوگان حمل و نقل درون شهری کشور بیان کرد: این امر موجب خواهد شد تا خودروسازان داخلی از انگیزه بیشتری برای افزایش سرمایه گذاری ها در زمینه تولید محصولات جدید و متناسب با نیاز داخلی برخوردار شوند.
یکه زارع افزود: از تعداد 400دستگاه اتوبوسی که باید توسط شرکت ایران خودرو دیزل تحویل داده شود 110 دستگاه آماده تحویل است.
مدیرعامل شرکت ایران خودرو دیزل با اشاره به ضرورت ایجاد ارزش افزوده بیشتر در صنعت خودرو کشور افزود: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته هر شش ماه یک بار محصول جدیدی به خطوط تولید این شرکت افزوده خواهد شد و با توجه به اینکه هدفگذاری اصلی این شرکت فاصله گرفتن از CBU کاری است تلاش می کنیم خودروهای تولید داخلی را به بازار عرضه کنیم.
درادامه حمیدرضا ارشادی منش معاون هماهنگی و امور عمرانی وزارت کشور و رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری ها، در مراسم امضای این قرارداد گفت: با توجه به توافقات اولیه صورت گرفته بین وزارت کشور و وزارت صنایع و معادن در راستای تامین نیازهای شبکه حمل و نقل درون شهری کشور از تولیدکنندگان داخلی این خودروها به زودی وارد ناوگان خواهد شد.
وی با بیان اینکه پیش از این نیز برای تحویل 400 دستگاه اتوبوس با ایران خودرودیزل به تفاهم رسیده ایم، بیان کرد: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته 600 دستگاه از این مینی بوس ها تحویل خواهد شد و مابقی ظرف دو تا سه ماه آینده به تدریج وارد شبکه حمل و نقل عمومی خواهد شد.
ارشادی با بیان اینکه مبلغ این قراردا بالغ بر 600 میلیارد ریال خواهد بود، افزود: قیمت هر دستگاه مینی بوس 420 میلیون ریال خواهد بود که از این میزان 65 درصد توسط وزارت کشور و 35 درصد نیز توسط شهرداری ها از ردیف اعتبارات مربوط به توسعه ناوگان حمل و نقل درون شهری پرداخت خواهد شد.
معاون هماهنگی و امور عمرانی وزارت کشور اضافه کرد: این قرارداد شامل طرح خروج مینی بوس های فرسوده نخواهد بود و با توجه به اجرای طرح هدفمندسازی یارانه ها این خودروها برای تقویت شبکه حمل و نقل شهری اختصاص داده شده و تحویل شهرداری های کشور خواهد شد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد