صنعت

پیاده سازی پنجره واحد تجاری در منطقه آزاد تجاری صنعتی ارس

پیاده سازی پنجره واحد تجاری در منطقه آزاد تجاری صنعتی ارس
پایگاه خبری معدن نیوز - مدیرکل دفتر توسعه دولت الکترونیکی وزارت صنعت، معدن و تجارت از پیاده سازی پنجره واحد تجاری در منطقه آزاد تجاری صنعتی ارس خبر داد.
  بزرگنمايي:

پایگاه خبری معدن نیوز - مدیرکل دفتر توسعه دولت الکترونیکی وزارت صنعت، معدن و تجارت از پیاده سازی پنجره واحد تجاری در منطقه آزاد تجاری صنعتی ارس خبر داد.
به گزارش معدن نیوز؛ «سید حسین پاریاب» گفت: با اجرای این طرح، تجار و بازرگانان برای دریافت مجوز به منظور واردات و صادرات نیازی به مراجعه حضوری نخواهند داشت و تمامی امور به صورت الکترونیکی انجام خواهد شد.
«پاریاب» در خصوص نقشه راه توسعه تجارت و اقتصاد الکترونیکی کشور افزود: از سال 1389 تدوین نقشه راه توسعه تجارت و اقتصاد الکترونیکی کشور در دستور کار قرار گرفت و در کمیته تدوین نقشه راه با حضور نمایندگان دستگاهها، نهادها و شرکت‏های ذیربط در سراسر کشور نهایی و در همایش هفتم تجارت و اقتصاد الکترونیکی رونمایی و مقرر شد در هیئت دولت مصوب شود .
وی تصریح کرد:  خروجی این نقشه راه حدود صد طرح عملیاتی و 500 پروژه است که باید در کشور انجام شود. یکی از خروجی‏های این نقشه راه، الکترونیکی کردن مناطق آزاد تجاری است و در این راستا پیاده سازی پنجره واحد تجاری در مناطق آزاد تجاری صنعتی ارس به صورت پایلوت در دستور کار قرار گرفته است.
دبیرکل انجمن علمی تجارت الکترونیکی ایران درادامه با اشاره به انتخاب منطقه آزاد تجاری صنعتی ارس برای پیاده سازی پنجره واحد تجاری اظهار کرد: با این امر نیازی نیست تا تجار و بازرگانان برای دریافت مجوز واردات و صادرات مراجعه حضوری داشته باشند چرا که تمامی امور به صورت الکترونیکی صورت می گیرد.
وی با تاکید بر اینکه تجارت و داد و ستد ما باید تسهیل و همه ارتباطات به صورت الکترونیکی و در قالب استاندارد انجام شود از انجام پروژه های دیگر در جزیره کیش خبرداد و خاطرنشان کرد: با راه اندازی درگاه الکترونیکی در کیش ما می توانیم کلیه اطلاعات را به کاربران از خانوارها گرفته تا تجار وبازرگانان ارائه دهیم.
پاریاب همچنین با اشاره به اینکه برای انجام موفق پروژه‏های ملی لازم است ابتدا بخشی از پروژه انجام و یا کل یک پروژه در یک جامعه کوچکتر طراحی و پیاده سازی شود گفت: در این راستا مقرر شد چندین پروژه به صورت پایلوت در شهرستان ویژه کاشان انجام شود که می توان به اجرای طرح گردشگری الکترونیکی، کارت شهروندی، توسعه تجارت الکترونیکی فرش دستباف و بیمه الکترونیکی اشاره کرد.
وی همچنین ادامه داد: برای جلوگیری از کارهای جزیره‏ای، اجرای این پروژه‏ها به صورت یکپارچه خواهد بود که پس از پیشرفت 30 تا 40 درصدی طرح، پیاده سازی پنجره واحد تجاری در مناطق آزاد قشم، چابهار و کیش در دستور کار است.
پاریاب افزود: این امر در قالب یک درگاه واحد برای کل کشور است که کاربران می توانند از سراسر دنیا وارد آن شوند و کلیه خدماتی را که می خواهند از این طریق انجام دهند.
مدیر کل دفتر توسعه دولت الکترونیکی وزارت صنعت معدن و تجارت تاکید کرد: خروجی های این نقشه راه قرار است در هشتمین همایش ملی و دومین همایش بین المللی تجارت اقتصاد و الکترونیکی که براساس برنامه مقرر است طی روزهای 29، 30 و31 اردیبهشت سال 93 در مرکز همایش‏های بین المللی برج میلاد برگزار می شود، به استحضار مسئولان، فعالین این حوزه و شهروندان برسد.
لازم به ذکر است : کاربران می توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر به پایگاه اطلاع‏رسانی همایش به آدرس الکترونیکی http://ecec.ir مراجعه کنند.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد