فولاد و آهن

در ششمین همایش تجلیل از نفرات برتر ایمنی مطرح شد:

فرهنگ ایمنی در ذوب آهن نهادینه شده است

فرهنگ ایمنی در ذوب آهن نهادینه شده است
پایگاه خبری معدن نیوز - ششمین همایش تجلیل از نفرات برتر ایمنی ذوب آهن اصفهان با حضور جمعی از مسئولین و تلاشگران شرکت ذوب آهن در تالار آهن روابط عمومی برگزار گردید.
  بزرگنمايي:

پایگاه خبری معدن نیوز - ششمین همایش تجلیل از نفرات برتر ایمنی ذوب آهن اصفهان با حضور جمعی از مسئولین و تلاشگران شرکت ذوب آهن در تالار آهن روابط عمومی برگزار گردید.

به گزارش معدن نیوز؛ مهندس محسنی، معاون منابع انسانی و امور اجتماعی شرکت گفت: ایمنی مجموعه ای از تجارب ، فرهنگ، دانش، رفتار اجتماعی و نوعی اعتقاد و الزام به اعمال و روش های معین و محاسبه شده در محیط کار و زندگی است ، به گونه ای که رعایت این موازین ضمن انجام کار امکان بروز موانع و حوادث احتمالی را بنحو مطلوبی کاهش داده و همچنین با ایجاد اعتماد بنفس در نیروی انسانی شاغل در کارخانه موجبات ارتقاء کمی و کیفی محصولات را فراهم می آورد.
وی گفت : نیروی انسانی به عنوان اساسی ترین عامل در روند تولید باید بنحو مطلوبی محافظت گردد و به نوعی فعالیت ها ، طرح ریزی و تدوین گردد که سلامت جسمی و روانی افراد مورد توجه قرار گیرد.
وی در خصوص اهمیت و جایگاه قوانین و مقررات ایمنی در شرکت تصریح کرد : تدوین قوانین و مقررات ایمنی در شرکت و استفاده از تجربیات دیگران می تواند ما را در نیل به اهدافمان که حفظ و حراست از سرمایه برگشت ناپذیر منابع انسانی است یاری نماید.

مهندس ایرج رختصی، مدیر ارشد ایمنی، بهداشت و محیط زیست شرکت نیز گفت : ذوب آهن، زیر ساخت های بسیاری دارد و می تواند تولیدات بیشتر و منابع اقتصادی دیگر را نیز جذب نماید ، در این زمینه نیز فرهنگ سازی وایجاد  انگیزه نقش موثری دارد.
کارکنان ذوب آهن باید مجموعه شرکت را از خودشان بدانند و در جهت رشد و ارتقاء تلاش و کوشش کنند، در برخی از زمینه ها نیاز است رویکردهای قبلی بررسی شود و در صورت نیاز آسیب شناسی در دستور کار قرار گیرد و نیز از  تجربیات موفق دنیا استفاده شود.
مهندس رخصتی افزود: همگی باید افتخار کنیم که در ذوب آهن مشغول به فعالیت هستیم ، بحمدا... حس همدلی و جوانمردی در کلیه پرسنل وجود دارد، افراد باید به سمتی بروند که قابلیت رشد را حس کنند ، آموزش های منطبق با HSE    را ببینند . شدت حوادث در سنوات گذشته رو به کاهش بوده است که این امر نشان می دهد فرهنگ ایمنی نهادینه شده است . همه افراد مسول ایمنی هستند اما مسئولین ایمنی سفیرانی هستند که خدماتشان همواره در شرکت ماندگار است.
مهندس رخصتی در پایان افزود: به لحاظ رعایت ایمنی بخش آگلومراسیون با 88 درصد ، آزمایشگاه مرکزی با 83 درصد ، اتوماسیون و ارتباطات با 81 درصد بهترین بخش ها هستند و بخش فولاد سازی که قبلا  امتیاز 66 درصد را داشته به 74 درصد  رسیده است.
در پایان همایش با حضور جمعی از مدیران شرکت ،  چند تن از نفرات برتر ایمنی در نیمه دوم سال 1391 لوح تقدیر خود را دریافت نمودند.نفرات برترایمنی می تواننداز پانزدهم تا پایان آبان ماه با مراجعه به روابط عمومی یا روابط صنعتی بخش ها ،‌ لوح تقدیر و هدیه خود را دریافت کنند.
مدعوین نیز که حواله دریافت کرده اند نیز می توانند از چهارم تا پایان آبان ماه جهت دریافت هدیه خود به مدیریت ایمنی ،‌بهداشت و محیط زیست مراجعه کنند.

دکتر روحی ، استاد حوزه و دانشگاه و عضو هیئت علمی دانشگاه شهید مطهری تهران نیز در خصوص شیوه مدیریت اسلامی مطالبی را عنوان نمودند.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد