اکتشاف و ماشین آلات

همزمان با برگزاری همایش زمین‌شناسی بنیادی در مشهد:

نخستین پارک موزه علوم زمین ایران معرفی می‌شود

نخستین پارک موزه علوم زمین ایران معرفی می‌شود
پایگاه خبری معدن نیوز- همزمان با برگزاری همایش تخصصی زمین‌شناسی بنیادی در مشهد نخستین پارک موزه علوم زمین ایران معرفی و حاضران از بخش‌های اجرا شده بازدید خواهد کرد.
  بزرگنمايي:

پایگاه خبری معدن نیوز- همزمان با برگزاری همایش تخصصی زمین‌شناسی بنیادی در مشهد نخستین پارک موزه علوم زمین ایران معرفی و حاضران از بخش‌های اجرا شده بازدید خواهد کرد.
به گزارش معدن نیوز دکتر جعفر طاهری از برگزاری همایش زمین‌شناسی بنیادی همزمان با سی‌ و دومین گردهمایی علوم‌زمین و نخستین کنگره بین‌المللی تخصصی علوم‌زمین در سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور خبر داد و گفت: این همایش با محورهای اصلی چینه‌شناسی، فسیل‌شناسی، سنگ شناسی(آذرین، رسوبی، دگرگونی)، یافته‌های نوین در رابطه با زمین‌شناسی ایران، روش‌های نوین تهیه نقشه‌های زمین‌شناسی از 27 الی 28 بهمن ماه سال جاری در  مرکز زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی شمال شرق کشور (مشهد) میزبان علاقه‌مندان خود خواهد بود.
وی خاطرنشان کرد: مرکز زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی شمال شرق کشور در تلاش برای برگزاری هر چه شایسته‌تر گردهمایی علوم زمین با رویکرد زمین‌شناسی بنیادی است.
دبیر همایش زمین‌شناسی بنیادی با بیان اینکه تدابیر لازم برای حضور حداکثری پژوهشگران، استادان و دانشجویان در این گردهمایی اندیشیده شده، خاطرنشان کرد: در همین راستا کمیته‌های علمی و اجرایی در مرکز مشهد سازماندهی و آغاز به کار کرده است و تیم داوری مقالات نیز با استفاده از تمامی ظرفیت دانشگاه‌ها و مرکز زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی شمال شرق کشور به فعالیت مشغول است.
دکتر طاهری گفت: تلاش ما بر این است ضمن ایجاد فرصت برای محققان جوان و ایجاد زمینه برای نوگرایی در اجرا فرصت‌های متفاوتی را در برگزاری جستجو کنیم.
این کارشناس‌ارشد، از علاقه‌مندان عرصه زمین‌شناسی کشور در زمینه‌‌های چینه‌شناسی، فسیل‌شناسی، سنگ‌شناسی، روش‌های نوین در تهیه نقشه‌های زمین‌شناسی و یافته‌های جدید در زمین‌شناسی ایران متناسب با رویکرد همایش تخصصی زمین‌شناسی مشهد(زمین‌شناسی بنیادی) درخواست کرد تا مقالات خود را به دبیرخانه این رویکرد ارسال کنند.
به گفته وی، شناسائی نواحی مناسب در ایران جهت مطالعات دیرینه‌شناسی، آشنائی با استادان متخصص بین‌المللی در زمینه‌های نوین دیرینه‌شناسی، سنگ‌شناسی و رسوب‌شناسی، استفاده از تکنیک‌های نوین در زمینه‌های ذکر شده، معرفی نخستین ژئوپارک فناوری در مرکز مشهد در سطح بین‌المللی، آشنائی با تجربیات و استفاده از نظرات متخصصان در جهت بهبود ژئوپارک، معرفی مناطق مستعد در احداث و معرفی ژئوپارک در ایران، تبادل اطلاعات و داده‌های نوین، همکاری‌های علمی با موسسات تحقیقاتی و دانشگاهی سایر کشورها، نمایش مناطق مستعد در زمینه مطالعات سنگ‌شناسی آذرین و دگرگونی از مهم‌ترین اهداف و محور‌های این همایش است.
یادآور می‌شود، علاقه‌مندان می‌توانند به منظور کسب اطلاعات بیشتر با شماره 8218146-0511 تماس گرفته یا به آدرس ww.ig.conference.gsi.ir مراجعه نمایند.
گفتنی‌ست، همایش زمین‌شناسی بنیادی در مدیریت زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی شمال شرق کشور واقع در بلوار پیروزی، بلوار سرافرازان، انتهای سرافرازان هجدهم و همزمان با سی‌ و دومین گردهمایی علوم‌زمین و نخستین کنگره بین‌المللی تخصصی علوم‌زمین در سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی مرکز برگزار خواهد شد.
شایان ذکر است، مرکز زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی منطقه شمال شرق کشور چهارمین مدیریت منطقه‌ای است که با نام مدیریت زمین‌شناسی منطقه شمال خاوری در سال 1369 با هدف توسعه و تسریع تهیه اطلاعات پایه در حوزه علوم زمین در مشهد آغاز به کار کرد. این مرکز مهم علمی، پژوهشی و اجرایی در حال حاضر در ساختار خود دارای 9 اداره فنی و کتابخانه‌ای مجهز است و در حال حاضر عهده‌دار اجرای پروژه‌های متعدد در مباحث مختلف زمین‌شناسی، اکتشافی، گردشگری علمی و ژئوتوریسم است که با تکیه بر استفاده از نیروهای فنی کارآمد و ابزار آزمایشگاهی پیشرفته در شمال شرق کشور در دست انجام است. از پروژه‌های مهم در دست اقدام، پروژه پارک موزه علوم زمین است که به عنوان نخستین مورد در کشور در دست اجرا  است.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد