سایر

دیدار اعضای آدکامی علوم زمین چین با وزیر صنعت، معدن و تجارت

دیدار اعضای آدکامی علوم زمین چین با وزیر صنعت، معدن و تجارت
پایگاه خبری معدن نیوز- معاون و اعضا مؤسسه زمین‌شناسی و ژئوفیزیک آکادمی علوم چین با وزیر صنعت،معدن وتجارت دیدار کردند.
  بزرگنمايي:

پایگاه خبری معدن نیوز- معاون و اعضا مؤسسه زمین‌شناسی و ژئوفیزیک آکادمی علوم چین با وزیر صنعت،معدن وتجارت دیدار کردند.
به گزارش معدن نیوز محمدرضا نعمت‌زاده در این دیدار گفت: ایران یکی از پرذخیره‌ترین معادن را در سطح منطقه و جهان را داراست که گستردگی و تنوع مواد معدنی موجود در آنها حایز اهمیت است.
وی افزود: در حال حاضر شرکتهای زیادی از کشور چین در بخشهای مختلف صنعتی ایران فعالیت دارند وما آمادگی همکاری بیشتر در زمینه اکتشافات معدنی را داریم.
وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه خاطرنشان کرد: زمینه  برای تبادل اطلاعات برای رسیدن به نتایج مطلوب در زمینه اکتشافات معدنی در ایران فراهم است.
مهندس نعمت‌زاده در ادامه ضمن تشکر از همکاری آکادمی علوم چین در یکسال اخیر، گفت: با افتتاح رسمی ایستگاههای مشاهداتی پوسته زمین در استانهای همدان و اصفهان از هم‌‌اکنون می‌بایست برای ایجاد آزمایشگاه مجهز در کنار ایستگاههای یاد شده برنامه‌ریزی مشترکی داشته باشیم.
وزیر صنعت، معدن و تجارت یادآور شد: در کشور ما جوانان تحصیلکرده در حوزه معدن وجود دارد که می‌توانند با مؤسسات مطالعاتی و تحقیقاتی مشترک همکاری نمایند بطوری که در سایر پروژه‌های اکتشافات معدنی نیز این موضوع تسری یابد.
برپایه این گزارش؛ در این دیدار «محمدتقی کره‌ای» معاون وزیر و رییس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی نیز در این دیدار گفت: بدنبال امضاء تفاهم‌نامه‌های سالهای 2011 و 2012 مابین این سازمان و موسسه زمین‌شناسی و ژئوفیزیک آکادمی علوم زمین و انجام مطالعات میدانی درخصوص پوسته زمین ایستگاههای مشاهداتی در 65 ایستگاه در نقاط مختلف کشور افتتاح شد.
کره‌ای در ادامه یادآور شد: با نصب دستگاههای مجهز و قوی در ایستگاههای مذکور برای نخستین بار موفق به مشاهدات پوسته زیر دریا نیز شدیم.
رییس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی در ادامه تصریح کرد: طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته توسط طرفین تفاهم‌نامه‌ طی 5 سال آینده شاهد افتتاح ایستگاههای بیشتری از شمال خاوری تا جنوب و از آذربایجان تا خلیج فارس خواهیم بود.
کره‌ای افزود: اطلاعات پروژه‌های افتتاحی گام مهمی در اکتشافات مواد معدنی، مطالعات زمین‌ لرزه و سوابق گذشته مطالعات پوسته زمین‌شناسی ایران زمین می‌باشد.
در ادامه این گزارش؛ «دینگ زهونگلی» معاون موسسه زمین‌شناسی و آکادمی علوم چین گفت: این موسسه دارای 140 گروه کارشناس بوده که 60 هزار نفر در آن مشغول می‌باشند که 45 هزار نفر از این تعداد با مدرک فوق‌لیسانس به بالا به امور اکتشافات فنی و حرفه‌ای می‌پردازند.
زهونگلی در ادامه یادآور شد: امیدوارم با همکاری سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی جمهوری اسلامی ایران ضمن گسترش همکاریهای فنی و حرفه‌ای اکتشافات معدنی و تبادل اطلاعات در زمینه علوم زمین و معدن در آینده نزدیک شاهد افتتاح پروژه‌های مشترک جدیدی باشیم.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد