اکتشاف و ماشین آلات

همزمان با سی و دومین گردهمایی علوم زمین برگزار مى‌شود:

نخستین مسابقه و نمایشگاه بین‌المللی عکس علوم زمین

نخستین مسابقه و نمایشگاه بین‌المللی عکس علوم زمین
پایگاه خبری معدن نیوز- همزمان سى‌ و دومین گردهمایى علوم‌زمین و نخستین کنگره بین‌المللى تخصصى علوم‌زمین نخستین مسابقه و نمایشگاه بین‌المللی عکس علوم زمین برگزار مى‌شود.
  بزرگنمايي:

پایگاه خبری معدن نیوز- همزمان سى‌ و دومین گردهمایى علوم‌زمین و نخستین کنگره بین‌المللى تخصصى علوم‌زمین نخستین مسابقه و نمایشگاه بین‌المللی عکس علوم زمین برگزار مى‌شود.
به گزارش معدن نیوز مدیر گروه میراث زمین‌شناختى این سازمان از برپایى نخستین مسابقه و نمایشگاه بین‌المللی عکس علوم زمین همزمان با سی و دومین گردهمایی علوم زمین خبر داد و ضمن دعوت از همه علاقه‌مندان به منظور شرکت در این مسابقه گفت: علاقه‌مندان مى‌توانند در مجموع با ارسال 10 عکس براى دو رویکرد عمومى (زیبایی‌شناسی علوم زمین) و همچنین رویکرد تخصصى (گرایش‌های گوناگون علوم زمین) و با رعایت قوانین مسابقه و ارسال آثار خود به آدرس دبیرخانه نمایشگاه در این مسابقه شرکت کنند.
به گفته علیرضا امرى‌کاظمى، 2 داور بین‌المللى و 3 داور ایرانى قضاوت و داورى عکس‌ها را به عهده خواهند داشت و علاوه بر اهداى جوایز نفیسى به برندگان، به صاحبان عکس‌هاى برگزیده گواهى شرکت در مسابقه از سوى سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور اعطا خواهد شد.
وى درباره اهداف برگزارى مسابقه و نمایشگاه بین‌المللی عکس علوم زمین خاطرنشان کرد: عکس و عکاسی یکی از ابزارهای قدرتمند با کاربرد گسترده در پژوهش‌های علوم‌زمین به شمار می‌رود و گاه تنها یک عکس خوب می‌تواند نمایانگر یک پدیده ویژه بوده و جایگزین صفحه‌ها متن و توضیح شود.
دبیر مسابقه بین المللى عکس علوم‌زمین، با بیان اینکه عکس ارمغانی از سرزمین‌های دور از دسترس است که به راحتی بیننده را‌ بی آنکه به آنجا سفر کرده باشد؛ با آن فضا و مکان آشنا می‌کند، افزود: در پژوهش‌های مربوط به شناسایی و معرفی میراث زمین‌شناختی و زمین‌گردشگری (ژئوتوریسم) عکس اهمیت بیشتری داشته و زیبایی‌شناسی عکس در درجه نخست توجه قرار دارد.
مدیر گروه میراث زمین‌شناختى سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور ضمن اشاره به جنبه آموزشى عکس در بخش زمین‌شناسى یادآور شد: بسیارى از مباحث تئورى وقتى با عکس همراه مى‌شود، گویاتر و واضحتر هستند و مى‌توان گفت عکس یکى از ابزارهایى است که زیبایى پدیده‌هاى زمین‌شناسى را به تصویر کشیده و در معرض دید علاقه‌مندان قرار مى‌دهد.
امرى‌کاظمى درباره جایگاه عکاسى علوم‌زمین در دنیا با این که در اغلب کشورهاى پیشرفته به این موضوع اهمیت زیادى داده مى‌شود، گفت: نمایشگاه‌هاى تخصصى و عمومى زیادى براى نمایش پدیده‌هاى زیباى زمین‌شناسى در قالب عکس و تصویر برپا مى‌شود و در بخش جنبى بسیارى از کنفرانس‌هاى تخصصى مرتبط با علوم زمین نمایشگاه عکس زمین‌شناسى نیز برپا مى‌شود.
دبیر مسابقه بین المللى عکس علوم‌زمین  از عکاسى در علوم‌زمین به عنوان یک هنر علمى که جایگاه بزرگى در بحث زمین‌شناسى به خود اختصاص داده، یاد کرد و افزود: در ایران سوابق خوبى در این زمینه وجود دارد و 5 دوره مسابقه عکس علوم زمین در دانشگاه شهید بهشتى با همکارى سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور برگزار شده و انجمن زمین شناسى ایران نیز در دوره‌هاى مختلف اقدام به برپایى نمایشگاه های عکس زمین‌شناسى در همایش های خود  کرده است.

 مدیر گروه میراث زمین‌شناختى سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور ضمن اشاره به برپایى نمایشگاه‌هاى انفرادى و گروهى از عکس زمین‌شناسى؛ خاطرنشان کرد: طى سال‌هاى گذشته نمایشگاه اختصاصى عکس ژئوتوریسم اینجانب به عنوان نخستین نمایشگاه رسمى عکس ژئوتوریسم در کشور در فرهنگسراى نیاوران برپا شد، ضمن اینکه سازمان سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌ معدنی کشور در نخستین کنفرانس جهانى ژئوتوریسم در استرالیا نیز اقدام به برپایى نمایشگاه عکس از پدیده‌هاى زمین‌شناسى ایران کرد که مورد توجه زیاد بازدیدکنندگان و حاضران نمایشگاه قرار گرفت.
امرى‌کاظمى با بیان اینکه عکاسى زمین‌شناسى داراى سه جنبه سخت افزارى(امکانات)، نرم‌افزارى (آموزش و تکنیک) و استعداد و نگاه عکاس است، یادآور شد: بخش مهم عکاسى زمین‌شناسى به استعداد، نگاه و ذوق عکاس و همچنین اطلاعات وى از پدیده‌هاى زمین‌شناختى باز مى‌گردد.
 وى تاکید کرد:  در صورتیکه عکاس قدرت تشخیص خود درباره درک زیبایى‌هاى یک پدیده زمین‌شناسى را با ابزار و تکنیک مناسب همراه کند؛ قادر به داشتن عکسى خوب از یک پدیده زیباى زمین‌شناسى است.
یادآور مى‌شود، سی و دومین گردهمایی و نخستین کنگره بین‌المللی تخصصی علوم‌زمین با رویکردى گسترده و به منظور فراهم آوردن زمینه مناسب جهت ارائه آخرین دستاوردهای علمی و پژوهشی در زمینه‌های مختلف علوم‌زمین و با حضور اندیشمندان و محققان عرصه علوم‌زمین از سرتاسر دنیا و به طور همزمان در تهران  و 13 مرکز استانى از 27 الى 30 بهمن ماه سال جارى برگزار مى‌شود.
شایان ذکر است، علاقه‌مندان مى‌توانند به منظور دریافت اطلاعات بیشتر به آدرس اینترنتى http://photo.conference.gsi.ir مراجعه نمایند.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد