سایر

گزارش رییس جمهور از پتانسیل‌های معدنی کشور

گزارش رییس جمهور از پتانسیل‌های معدنی کشور
پایگاه خبری معدن نیوز- دکتر حسن روحانی گفت: ایران با ۶۰ نوع ماده معدنی متفاوت در رتبه پانزدهم کشورهای دارای منابع معدنی غنی قرار گرفته است.
  بزرگنمايي:

پایگاه خبری معدن نیوز- دکتر حسن روحانی گفت: ایران با 60 نوع ماده معدنی متفاوت در رتبه پانزدهم کشورهای دارای منابع معدنی غنی قرار گرفته است.
به گزارش معدن نیوز این نخستین اظهارنظر معدنی رئیس‌جمهوری در جریان ارائه گزارش 100 روزه عملکرد دولت یازدهم به شمار می آید.
حسن روحانی در گفت و گویی تلویزیونی با اشاره به پتانسیل‌های بخش معدن و منابع زیرزمینی کشور اظهار کرد: ایران دارای 60 نوع ماده معدنی مختلف بوده و رتبه پانزدهم دنیا را از نظر مواد معدنی غنی دارد. همچنین ایران دومین کشور دارنده ذخایر گاز طبیعی و چهارمین کشور دارنده ذخایر نفت خام در جهان است.
این اظهارنظر رئیس جمهوری در حالی مطرح می‌شود که در اوایل آغاز کار دولت یازدهم نیز اقدامات متعددی در ارتباط با بخش معدنی و صنایع معدنی صورت گرفت که از آن جمله می‌توان به گشایش ال سی طرح های استانی فولاد،‌امضای قراردادهای مختلف از جمله روی مهدی آباد،‌ الکترود گرافیتی و همچنین مصوبات دولت در حوزه حمایت از تولید مانند گشایش ال‌سی 30 درصدی اشاره کرد.
طبق آمارهای منتشر شده ارزش ذخایر معدنی کشف شده در کشور بالغ بر 700 میلیارد دلار تخمین زده می‌شود که به گفته بسیاری از کارشناسان به دلیل کمبود سرمایه‌گذاری‌ها در این حوزه تاکنون کشور نتوانسته از ذخایر معدنی خود آن‌طور که شایسته است استفاده کند. در حال حاضر حدود 640 هزار نفر در بخش معدن کشور فعالیت می‌کنند.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد