طلا و نقره

در گفت و گو با ایسکانیوز مطرح شد؛

روزهاى روشنى در انتظار بازار طلا است/ قیمت ارز متعادل مى شود

روزهاى روشنى در انتظار بازار طلا است/ قیمت ارز متعادل مى شود
پایگاه خبری معدن نیوز- رئیس اتحادیه صادرگنندگان و تولیدکنندگان طلا گفت: تا چند ماه آینده در بازار داخلى و خارجى شاهد سیر صعودى قیمت طلا خواهیم بود، اما بعد از آن ثبات به بازار بازمى گردد و به طور حتم جایگاه خود را در بازار پیدا مى کند.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، عبادالله محمدولی، رئیس اتحادیه صادرگنندگان و تولیدکنندگان طلا در گفت و گو با خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز، به وضعیت کنونی بازار طلا و ارز اشاره کرد و گفت: بازار طلا و ارز نسبت به دو هفته گذشته تا حدودی بدون نوسان بود، نزدیک به ١٠ روز گذشته شاهد سیر صعودی طلا و ارز در بازار داخلی و نیز بازار جهانى بودیم اما اکنون معاملات در بازار با کمی نوسان در حال انجام است.
او در ادامه بیان کرد: تا چند روز گذشته قیمت طلا تا گرمی 144 هزار تومان افزایش پیدا کرد اما از هفته گذشته قیمت ها متعادل تر شد.
محمدولى اظهار داشت: در حال حاضر دولت تاکید بسیار زیادی را بر کاهش سفته بازی در بازار ارز دارد و در راستاى جلوگیرى از بی نظمى در بازار ارز نظارت و مدیریت خود را در این بازار افزایش داده است.
رئیس اتحادیه صادرگنندگان و تولیدکنندگان طلا به آینده بازار طلا اشاره کرد و افزود: تا چند ماه آینده در بازار داخلى و خارجى شاهد سیر صعودى قیمت طلا خواهیم بود، اما بعد از آن ثبات به بازار طلا بازمى گردد و به طور حتم جایگاه خود را در بازار پیدا مى کند.
او به سرمایه گذارى در بازار ارز دیجیتالى تاکید و بیان کرد: طی چند روز گذشته شاهد توجه بسیاری از فعالان بازار به ارز دیجیتالی بوده‌ایم که این امر باعث ورود بیشتر سرمایه ها در این بازار شد اما آنطور که باید، مورد استقبال قرار نگرفت و به دلیل سقوط قیمت معاملات آن به نوعی با شکست همراه شد.
محمدولى با بیان اینکه بازار ارز طی دو هفته گذشته با نوسان بسیار زیادی همراه بود، گفت: با توجه به نظارت بانک مرکزی و نیز مدیریت آن در نحوه عرضه و تقاضا تا حدودی از شدت افزایش قیمت ارز جلوگیری شد و به دلیل ممانعت از سفته بازی در بازار، از روند افزایشی قیمت ارز در بازار کاسته شد و اکنون با روند معقولی همراه شده است.
به گفته او، هفته گذشته قیمت دلار به نرخ چهار هزار و 610 تومان رسید اما مجددا با روند نزولی همراه شد و به کانال قیمتى چهار هزار و 500 تومان بازگشت.
رئیس اتحادیه صادرگنندگان و تولیدکنندگان طلا در پایان به قیمت طلا در بازار جهانى طى چند روز آینده را اینگونه بیان کرد: با توجه به پیش بینى هاى انجام شده از سوى تحلیلگران و نیز کارشناسان به دلیل ورود حجم سرمایه در بازار، قیمت اونس طلا طى روزهاى آتى به یک هزار و ٤٤٠ دلار خواهد رسید که این امر تاثیر بسزایى را در بازار داخلى خواهد گذاشت.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد