صنعت

صادرات سیمان و کلینکر سیستان و بلوچستان به ۶ کشور

صادرات سیمان و کلینکر سیستان و بلوچستان به ۶ کشور
پایگاه خبری معدن نیوز-معاون امور صنایع سازمان صنعت،معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدای سال تا کنون بیش از ۳۶۱ هزار و ۱۸۰ تن سیمان و ۴۰ هزار و ۵۶۶ تن کلینکر از استان به کشورهای افغانستان ، پاکستان ، عربستان ، سومالی ، جیبوتی و کویت صادر شده است.
  بزرگنمايي:

پایگاه خبری معدن نیوز-معاون امور صنایع  سازمان صنعت،معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدای سال تا کنون بیش از 361 هزار و 180 تن سیمان و 40 هزار و 566 تن کلینکر از استان به کشورهای افغانستان ، پاکستان ، عربستان ، سومالی ، جیبوتی و کویت صادر شده است.
به گزارش معدن نیوز «جواد میر» گفت: ارزش صادرات صورت پذیرفته سیمان را از ابتدای سال تا پایان آبانماه به ارزش تقریبی بیش از 12 میلیون و 469 هزار دلار و کلینکر را 1 میلیون و 493 هزار دلار عنوان کرد .
وی افزود : استان با ظرفیت تولید سالانه بیش از 1 میلیون و 820 هزار تن انواع سیمان ، 780 هزار تن کلینکر و 100 هزار تن پودر پوزولانی توانسته در 8 ماهه سالجاری 42/4 درصد از کل سیمان تولیدی کشور را به خود اختصاص دهد .
میر گفت : انواع سیمان پرتلند تیپ 1 و 2 ، سیمان پوزولانی ویژه ، سیمان تیپ 1 در کلاس های 325 ، 425 و 525 و سیمان تیپ 3و2  پورتلندپوزولانی از جمله محصولات تولیدی کارخانجات سیمان استان می باشد .
معاون امور صنایع سازمان صنعت ، معدن و تجارت در ادامه به میزان اشتغال در بخش صنعت سیمان استان اشاره کرد و گفت 1100 نفر به صورت مستقیم و 3200 نفر به صورت غیر مستقیم در بخش صنایع سیمان استان مشغول فعالیت می باشند و بخشی از مواد اولیه این کارخانجات از معادن استان تامین و بخشی دیگر از سایر استانها تامین می گردد


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد