آلومینیوم و مس

ازسوی جامعه مدیریت سبز اروپا

تیکنرهای باطله مجتمع مس شهربابک، پروژه سبز برتر ایران شد

تیکنرهای باطله مجتمع مس شهربابک، پروژه سبز برتر ایران شد
پایگاه خبری معدن نیوز-با بکارگیری پروژه تیکنرهای باطله برای اولین بار در مجتمع مس شهر بابک این پروژه به عنوان یکی از ۱۵ پروژه سبز برتر ایران در سال جاری از سوی جامعه مدیریت سبز اروپا شناخته شد.
  بزرگنمايي:

پایگاه خبری معدن نیوز-با بکارگیری پروژه تیکنرهای باطله برای اولین بار در مجتمع مس شهر بابک این پروژه به عنوان یکی از 15 پروژه سبز برتر ایران در سال جاری از سوی جامعه مدیریت سبز اروپا شناخته شد.
به گزارش معدن نیوز تیکنرهای مخروطی عمیق برای اولین بار در صنایع مس ایران و جهان درمجتمع مس شهربابک به کار گرفته شده اند.این تیکنرهای نصب شده درکارخانه تغلیظ میدوک دارای تکنولوژی برتر نسبت به سایر تیکنرهای باطله از جهت بازیافت بیشتر آب و کاهش آلایندگی هستند.
بر اساس این گزارش، کاهش برداشت آب از منابع آب زیرزمینی و مصرف کمتر آهک، مواد شیمیایی و انرژی در فرایند تغلیظ و به تبع آن کاهش آلایندگی سبب شد که این پروژه به عنوان یکی از 15 پروژه سبز برتر ایران در سال جاری از سوی جامعه مدیریت سبز اروپا شناخته شود.
در همین راستا پس از مطالعه و بررسی طرح اولیه در تاریخ 27/9/92 تیم ارزیاب مربوطه به نمایندگی دکتر کریم زین نایب رئیس جامعه مدیریت سبز اروپا، متخصصان سازمان حفاظت محیط زیست و رئیس انجمن مدیریت سبز ایران جهت ارزیابی نهایی و بازدید میدانی به مجتمع میدوک آمده و پروژه مذکور را ارزیابی کردند.
این پروژه همچنین به بنیاد جهانی انرژی با توجه به صرفه جویی مناسب در بازیافت آب و انرژی معرفی شده که نتایج آن به زودی اعلام خواهد شد.


 



   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد