فولاد و آهن

روابط عمومی فولاد مبارکه اصفهان تندیس برتر پژوهشی روابط عمومی های کشور را دریافت کرد

روابط عمومی فولاد مبارکه اصفهان تندیس برتر پژوهشی روابط عمومی های کشور را دریافت کرد
پایگاه خبری معدن نیوز-در کنفرانس بررسی تحقیقات کاربردی و پیشرفته روابط عمومی که روز دوشنبه شانزدهم دی‌ ماه سال جاری در محل برگزاری همایشهای بین‌المللی صداو سیمای جمهوری اسلامی ایران برگزارشد، براساس رأی هیئت داوران، تندیس روابط عمومی برتر پژوهشی در رشته تحلیل نظر را در بین ۵۷ روابط عمومی، به روابط عمومی فولاد مبارکه اختصاص یافت.
  بزرگنمايي:

پایگاه خبری معدن نیوز-در کنفرانس بررسی تحقیقات کاربردی و پیشرفته روابط عمومی که روز دوشنبه شانزدهم دی‌ ماه سال جاری در محل برگزاری همایشهای بین‌المللی صداو سیمای جمهوری اسلامی ایران برگزارشد، براساس رأی هیئت داوران، تندیس روابط عمومی برتر پژوهشی در رشته تحلیل نظر را در بین 57 روابط عمومی، به روابط عمومی فولاد مبارکه اختصاص یافت.
به گزارش معدن نیوز در این کنفرانس که با حضور و سخنرانی پروفسور باقر ساروخانی هدایت کننده علمی کنفرانس، پروفسور مهدی محسنیان راد و جمع دیگری از پژوهشگران و محققان برجسته علوم ارتباطات و روابط عمومی کشور برگزار شد، مقاله‌ها و سخنرانی‌های کاربردی متعددی در خصوص اهمیت نقش پژوهش و تحقیقات کاربردی در روابط عمومی ارایه گردید.
بنا بر این گزارش در این کنفرانس بخشی از بیانات مقام معظم رهبری چراغ راه حاضرین قرار گرفت که معظم له در این باره تصریح فرموده‌اند: «روابط عمومی بهترین نمایانگر اوضاع داخلی وزارتخانه از یک سو و از سوی دیگر،مسایلی است که در آن نهاد می‌گذرد. سلامت یک دستگاه به اتصال اجزای آن و هم‌نوایی و هم‌سازی آنها ارتباط دارد.روابط عمومی‌ها می‌توانند فعالیت نهادها را ارزیابی و منعکس کننده و مشخص کننده روش‌ها و نقش‌های دستگاه‌ مربوط خود باشند» و در ادامه پیام خانم زهرا گونگر رئیس انجمن بین المللی روابط عمومی، هوشمند سفیدی دبیر این کنفرانس طی سخنانی «پژوهش» را حلقه گمشده روابط عمومی‌ها خواند و با طرح این سؤال که چند درصد از فعالیتهای ما به پژوهش اختصاص داده می‌شود،تاکید کرد: اگر بپذیریم که یک روی سکه‌ی روابط عمومی‌ها اطلاع رسانی و روی دیگر آن اطلاع یابی است که از طریق پژوهش انجام می‌شود،پی خواهیم برد که اگر اطلاع یابی نمی‌کنیم و اساساً فعالیتهای پژوهشی نداریم، پس باید بپذیریم که کار روابط عمومی نمی‌کنیم و رنگ واقعیت به فعالیتهای خود نداده‌ایم.
ایشان  اتکا به اصل پژوهش در فعالیتهای روابط عمومی را یکی از اصول متضمن علمی بودن فعالیتهای ارتباطی خواند و با تاکید بر اهمیت تحقیق، برنامه ریزی، اجرای مؤثر و ارزیابی در روابط عمومی، تصریح کرد: دو مرحله از چهار مرحله مذکور ماهیت پژوهشی دارند از این روست که در می‌یابیم نقش پژوهش در روابط عمومی برتر یا آرمانی و مخاطب محور ، چقدر مهم و اساسی است.
به گزارش خبرنگار خبرنامه فولاد در ادامه این کنفرانس پروفسور باقر ساروخانی نیز طی سخنانی به اصول اساسی در پژوهش‌های روابط عمومی پرداخت و افزود:روابط عمومی شغلی فاخر است بدان لحاظ که مرکز ابداع خلاقیت و نوآوری است و از جنس دانش است و مبشّر دانش . روابط عمومی شغل متعارف نیست بلکه شغل ابداعی و علمی است. روابط عمومی تصمیم ساز و مشعل دار نور و روشنایی است از این رو روابط عمومی‌ها بدون ابداع و پژوهش نمی‌توانند سازمانی پیشرفته را رهنمون باشند و بعنوان نمادی از توسعه پایدار معرفی کنند. روابط عمومی‌ها با شناخت و  سنجش مخاطبان مشکلات را پیدا و با دادن اطلاعات درست به مدیران سازمانها می‌توانند از بروز لغزشهای بزرگ جلوگیری و موفقیت سازمان‌ها را متضمن  گردنند. مهمترین رسالت روابط عمومی، تولید داده‌های موثق و علمی است و این روابط عمومی‌ها هستند که از نقطه صفر برپایی سازمانها با آنها هستند فلذا اطلاعاتی که روابط عمومی ها به سازمان می‌ دهند آنقدر اهمیت دارند که اگر کوچکترین اشتباهی از سوی آنها صورت گیرد آن وقت است که آن اشتباه سازمان را در غرقاب فنا و ورشکستگی خواهد برد.
این گزارش حاکیست در ادامه این کنفرانس پروفسور مهدی محسنیان راد هم با تاکید بر نقش پژوهش و تحقیق در روابط عمومی به معرفی نرم افزار «ام آر پی» و کاربردهای آن در انجام کلیه مراحل تحقیق پرداخت.
بنا بر این گزارش در این کنفرانس علاوه برسخنرانی‌های فوق مقالاتی پیرامون: روابط عمومی هوشمند و هوش سازمانی، کاربردهای تحلیل گفتمان در روابط عمومی، مخاطب شناسی، روابط عمومی و رسانه گزینی، اهمیت و کاربرد روشهای سنجش و تحلیل، رضایت در روابط عمومی، جایگاه و اهمیت تحلیل محتوی در روابط عمومی و اهمیت سنجش شبکه‌های اجتماعی از سوی صاحب نظران و محققین علوم روابط عمومی و جامعه شناسی در حضور شرکت کنندگان در کنفرانس ارایه گردید.
گفتنی‌است در این کنفرانس که در حاشیه آن کارگاه‌های آموزشی نیز برگزار گردید و کارشناسان روابط عمومی فولاد مبارکه  در آن حضوری فعال داشتند، از روابط عمومی‌های برتر کشور تجلیل بعمل آمد که بر اساس رأی هیئت داوران، تندیس روابط عمومی برتر پژوهشی در رشته تحلیل نظر از بین 57 روابط عمومی کشور ، به روابط عمومی فولاد مبارکه اختصاص یافت.
 



   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد