اکتشاف و ماشین آلات

حضور ۳۵ کشور در نخستین گردهمایی علوم زمین ایران

حضور ۳۵ کشور در نخستین گردهمایی علوم زمین ایران
پایگاه خبری معدن نیوز- نخستین همایش و کنفرانس فرصت های سرمایه گذاری در معادن و صنایع معدنی ۲۷ بهمن ماه در سازمان زمین شناسی کشور برگزار می شود.
  بزرگنمايي:

پایگاه خبری معدن نیوز- نخستین همایش و کنفرانس فرصت های سرمایه گذاری در معادن و صنایع معدنی 27 بهمن ماه در سازمان زمین شناسی کشور برگزار می شود.
به گزارش معدن نیوز محمد تقی کره ای؛ رییس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور با بیان این مطلب گفت: در حال حاضر 90 نفر از 35 کشور دنیا از جمله آمریکا، استرالیا، ایتالیا، انگلستان، فرانسه، بلژیک، زاپن و سایر کشورها جهت شرکت در نخستین گردهمایی علوم زمین ثبت نام کرده اند.
کره ای بررسی سرمایه گذاری های داخلی و خارجی در معدن را یکی از رویکردهای نخستین گردهمایی بین المللی علوم زمین عنوان کرد و افزود: در این راستا نیازمند تعمیق ارتباط بیشتر صنعت و دانشگاه هستیم بنابراین کمیته های تخصصی متشکل از انجمن ها، دانشگاه ها و بخش خصوصی فعال خواهند شد.
وی تصریح کرد: یکی از انتظارات ما از برگزاری این گردهمایی تحقق رویکرد استانی و ملی است، استان ها باید بتوانند نقشه راه شامل معرفی پتانسیل های معدنی، تهدیدها و مخاطرات را برای مجموعه استان تعریف کنند و در رویکرد ملی نیز تعریف نقشه راه برای کل کشور است.
رییس سازمان زمین شناسی واکتشافات معدنی کشور و عضو شورای هم اندیشی فرصت های سرمایه گذاری خارجی گفت: تاکید رییس جمهور بر این است که همایش ها و گردهمایی ها نباید پس از اتمام در کتابخانه ها بایگانی شوند و ارتباط صنعت و دانشگاه لازمه این تداوم است.
کره ای افزود: در بخش اکتشاف، اکتشافات کانسارهای پنهان و عناصر استراتژیک شروع شده و نیازمند عزم جدی بخش دولتی، حاکمیتی و قانونگذاری و دانشگاهی هستیم که در این راستا شورای هم اندیشی فرصت های سرمایه گذاری کمک شایانی خواهد کرد.
وی در پاسخ به این سوال که آیا شرکت های بزرگ معدنی دنیا دوباره جهت سرمایه گذاری در بخش معدن ایران بازخواهند گشت، گفت: برای سرمایه گذاری پارامترهای زیادی مورد نیاز است، ازجمله اینکه برای بخش قانونی باید مسایل را بازنگری کنیم و پروژه ها را به شکل قابل پذیرش از سوی سرمایه گذار خارجی ارایه دهیم.
کره ای ادامه داد: توجه و اولویت ما در حال حاضر شرکت های کوچکتر دنیا در خصوص جذب سرمایه گذار خواهد بود زیرا تنوع مواد معدنی و سرمایه گذاری را دارند.
رییس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور با اشاره به بودجه عملیات اکتشافاتی این سازمان گفت: تاکنون در نفت، گاز و مس سرمایه گذاری کرده و نتیجه مثبت گرفته ایم و مطمئنا با سرمایه گذاری در بخش اکتشاف نیز شاهد نتایج مثبتی خواهیم بود. وی با اشاره به تاکید مهندس نعمت زاده مبنی بر توجه به خلق منابع جدید و غیردولتی در بخش معدن کشور علاوه بر بودجه اکتشاف سال 93 افزود: در این راستا همکاری سازمان زمین شناسی و ایمیدرو در منطقه شرق کشور از 20 روز پیش شروع شده و تاکید مهندس نعمت زاده نیز بر نهایی شدن مشخصات و گزارشات ظرف مدت یک سال است.



   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد