فولاد و آهن

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه در هفتمین جلسه کمیته ارتقاء ایمنی: ایمنی مسئولیت همگانی است

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه در هفتمین جلسه کمیته ارتقاء ایمنی: ایمنی مسئولیت همگانی است
پایگاه خبری معدن نیوز- سبحانی، مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه در هفتمین جلسه کمیته ارتقاء ایمنی شرکت، این مقوله را مسئولیتی همگانی دانست و گفت: هر کس در سازمان بایستی درپی رفع مغایرت ها و کاهش حوادث کاری باشد تا شاهد حوادث تلخ و ناگوار در شرکت نباشیم.
  بزرگنمايي:

پایگاه خبری معدن نیوز- سبحانی، مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه در هفتمین جلسه کمیته ارتقاء ایمنی شرکت، این مقوله را مسئولیتی همگانی دانست و گفت: هر کس در سازمان بایستی درپی رفع مغایرت ها و کاهش حوادث کاری باشد تا شاهد حوادث تلخ و ناگوار در شرکت نباشیم.
به گزارش معدن نیوز این جلسه در روز دوشنبه مورخ 92/11/14 در محل سالن شاهد با حضور مدیر عامل، معاونین و مدیران بهره‌برداری، رؤسا و مسئولین واحدها و کارشناسان و بازرسان ایمنی با محوریت ناحیه نوردسرد برگزار گردید.
این گزارش حاکی است: دکتر سبحانی مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه در این جلسه بروز حوادث را سخت و ناگوار بیان کرد و گفت: حتی یک حادثه هم تلخ است و از دست دادن یک انسان هم برای خانواده و هم برای جامعه و شرکت سخت، ناگوار و غیرقابل جبران می باشد.
ایشان آموزش و ایجاد محیط ایمن را از ضروریات توسعه پایدار سازمانی بیان کرد و خاطر نشان ساخت: ایمنی مسئولیت همگانی است و هر کس در سازمان بایستی درپی رفع مغایرت ها و کاهش حوادث کاری باشد زیرا سرمایه شرکت نیروی انسانی است و تجهیزات و دستگاهها قابل جایگزین است ولی نیروی انسانی جایگزین ندارد.
مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه از زحمات همکاران ایمنی به واسطه رسیدن به اهداف و استانداردهای جهانی تشکر و قدردانی کردو گفت: این موفقیت حاصل همدلی و تلاش همه بخشهای شرکت اعم از تولید، ستادی و پشتیبانی است ولی هدف باید این باشد تا به جائی برسیم که حتی یک حادثه هم در سطح شرکت نداشته باشیم و شاهد صدمات جانی و فروپاشی نظام خانواده  به خاطر از دست دادن سرپرست یا عضوی از آن نباشیم.
در ادامه جلسه حسین مدرسی فر رئیس ایمنی وآتش نشانی با بیان گزارش ایمنی در سال 92 ماموریت ایمنی در سازمان را کاهش حوادث خواند و به سیستم مدیریت ایمنی در سازمان اشاره نمود. ایشان مدل بومی شده مدیریت ایمنی مبتنی بر مدیریت ریسک که با اقتباس و بومی شده مدل های مدیریت ایمنی در سازمان های دیگر است را نقطه قوت شرکت دانست و اظهار داشت: در مدیریت ایمنی، شناسایی مخاطرات و ارزیابی ریسک فاکتورهای ایمنی، نقش کلیدی در پیشبرد اهداف سازمانی و صیانت از نیروی انسانی خواهد داشت و در سیستم مدیریت ایمنی مبتنی بر مدیریت ریسک، قبل از هر نوع فعالیتی شناسایی خطرات و ارزیابی ریسک انجام گرفته و براساس اقدامات اصلاحی وکنترلی مورد نیاز، نظام های ایمنی متناسب با آن، تهیه و تدوین می گردد.
وی افزود: فولاد مبارکه به عنوان بزرگترین تولید کننده فولاد در خاورمیانه، نیز از این امر مستثنی نبوده و در اندیشه های تعالی سازمانی در پی ارتقاء ایمنی در محیط کار و حفاظت از نیروی شاغل است و فراتر از این اندیشه، به نیروی انسانی به عنوان بزرگترین سرمایه شرکت می اندیشد که همواره نقش محوری در تحقق اهداف کلان، ارزش ها و استراتژی سازمان دارد و بنابر این اصل مهم، سیاستهای سازمان برپایه مدیریت ریسک بنا نهاده شده و سعی نموده ایم تا با بهره گیری از این سیستم، نظام های بازرسی ایمنی، بررسی رویدادها، تدوین دستورالعمل‌ها، آموزش، واکنش در شرایط اضطراری، وسایل حفاظت فردی، ممیزی و ارزیابی عملکرد های ایمنی کارکنان شرکت و پیمانکاران را تدوین و جاری سازی نماییم.
در ادامه جلسه اصغر اسماعیلی مدیر ناحیه نوردسرد فولاد مبارکه، به وضعیت ایمنی در شرکت و به ویژه در ناحیه نوردسرد در سال 92  اشاره و علت اصلی حوادث را رفتارهای ناایمن خواند و تصریح کرد: بایستی با نظارت و تعهد مدیریت، اعتماد به سیستم ها و اجرای کامل و صحیح آن، رعایت کامل دستورالعمل ها و گردشکارهای ایمنی و بازنگری آنها، در مواقع لازم ایمنی را در کلیه سطوح کاری ارتقاء دهیم.
در پایان محسن ستاری رئیس محیط زیست شرکت در سخنانی نحوه دریافت تندیس بنیاد جهانی انرژی و لوح تقدیر جامعه سبز اروپا را تشریح کرد و از تلاشهای همه دست اندرکاران کسب این افتخار ملی و بین‌المللی قدردانی نمود.
 




   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد