سایر

بین ایمیدرو،‌ بانک تجارت و صندوق بیمه سرمایه گذاری های معدنی صورت گرفت:

امضای تفـاهـم نـامـه ۱۶۰ میلیارد تومانی تامین ماشین آلات معدن و صنایع معدنی

امضای تفـاهـم نـامـه ۱۶۰ میلیارد تومانی تامین ماشین آلات معدن و صنایع معدنی
پایگاه خبری معدن نیوز- تفاهم نامه تخصیص ۱۶۰ میلیارد تومان اعتبار برای تامین و تولید ماشین آلات و تجهیزات معدن و صنایع معدنی اعتبار بین ایمیدرو ،‌ بانک تجارت و صندوق بیمه سرمایه گذاری های فعالیت های معدنی عصر یکشنبه در محل ایمیدرو امضا شد.
  بزرگنمايي:

پایگاه خبری معدن نیوز- تفاهم نامه تخصیص 160 میلیارد تومان اعتبار برای تامین و تولید ماشین آلات و تجهیزات معدن و صنایع معدنی اعتبار بین ایمیدرو ،‌ بانک تجارت و صندوق بیمه سرمایه گذاری های فعالیت های معدنی عصر یکشنبه در محل ایمیدرو امضا شد.
به گزارش معدن نیوز‌ بر اساس این تفاهمنامه فعالان معدنی و صنایع معدنی قادر خواهند شد برای مدت یکسال نیاز خود به دامپتراک هایی با ظرفیت 40-100-150-220 تنی، شاول ها وبیل های مکانیکی و لودرهای متناسب با دامپتراک ها و همچنین سایر ماشین آلات معدنی به تشخیص سازمان را خریداری کنند.
علاوه بر این، تفاهمنامه فوق خرید ماشین آلات دست دوم را نیز مجاز شمرده است به گونه ای که از طول عمر مفید مطابق با آیین نامه های مصوب ایمیدرو برخوردار باشد. طبق این طرح شرکت های متقاضی باید از سوی ایمیدرو به بانک معرفی شوند و بر اساس تفاهم صورت گرفته میزان تسهیلات برای ماشین آلات و تجهیزات نو 80درصد فاکتور خرید را در بر می گیرد و این رقم برای ماشین آلات و تجهیزات دست دوم 70درصد خواهد بود.
از سوی دیگر مدت بازپرداخت مبالغ دریافتی برای ماشین آلات نو 3 تا 5 سال و برای ماشین آلات دست دوم 2 تا 4 سال در نظر گرفته شده است. این تفاهمنامه همچنین پیش بینی کرده چنانچه طرفین توافق کنند این طرح قابلیت تمدید برای سال های آتی را نیز دارد به گونه ای که هدف کلی ایمیدرو برای تخصیص 2500 میلیارد تومان تسهیلات تامین ماشین آلات معدنی و صنایع معدنی محقق شود.
معاون وزیر و رییس هیات عامل ایمیدرو در جریان امضای تفاهمنامه مذکور گفت: با امضای این تفاهمنامه حمایت از بخش معدن جزو تکالیف دولت است و از این رو ایمیدرو تلاش دارد تا در این حوزه کار جهشی انجام دهد.
مهدی کرباسیان افزود: یکی از مشکلات معدن، کمبود ماشین آلات و تجهیزات معدنی است و ایمیدرو از طریق صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی حمایت از معدنکاران کوچک و متوسط بخش خصوصی را در برنامه دارد.
وی ادامه داد: با امضای تفاهمنامه امروز ار 160 میلیارد تومان تسهیلات برای خرید ماشین آلات و تجهیزات شروع شده که امیدواریم این میزان تسهیلات بتدریج افزایش یابد و با یارانه ای که ایمیدرو از طریق صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی دارد، حمایت از حوزه اکتشاف بیشتر شود.
کرباسیان اظهار داشت: ارزش کل ذخایر اکتشاف شده تاکنون 700 میلیارد دلار است در حالی که حداقل باید دو برابر این رقم ذخایر قطعی معدنی داشته باشیم.
محمدرضا رنجبر فلاح مدیرعامل بانک تجارت نیز در جریان امضای تفاهمنامه گفت: ایمیدرو یکی از شرکای راهبردی بانک تجارت است و ما همواره در سال های گذشته همکاری های خوبی با این سازمان داشتیم.
وی اظهار امیدواری کرد با امضای تفاهمنامه امروز ، همکاری های بانک تجارت با ایمیدرو افزایش یابد به ویژه اینکه صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی نیز به عنوان یکی از طرف های تجاری افزوده شد.
فلاح ادامه داد: تسهیلات 160 میلیارد تومانی برای خرید 160 دستگاه ماشین آلات معدنی نو و دست دوم به معدنکاران پرداخت خواهد شد که نرخ سود این تسهیلات بر اساس مقررات نظام بانکی کشور 21 درصد است.
وی با بیان اینکه این تفاهمنامه از ابتدای سال 93 اجرایی خواهد شد، افزود: با ابلاغی به شعب استان های این بانک، معدنکاران می توانند برای دریافت تسهیلات به شعب مربوطه در استان خود مراجعه کنند.
فلاح همچنین اظهار امیدواری کرد بانک تجارت بتواند پروژه هایی را به صورت سرمایه گذاری مشترک با ایمیدرو تعریف و در قالب عقود اسلامی اجرا کند تا همکاری ها صرفا در قالب پرداخت تسهیلات نباشد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد