بازار سرمایه

روز دوشنبه در بازار سرمایه محقق شد:

فلزات اساسی در صدر بیشترین ارزش معاملات

فلزات اساسی در صدر بیشترین ارزش معاملات
پایگاه خبری معدن نیوز- روز گذشته سهام داران ۹۸۴ میلیون و ۲۰۶ هزار سهم را به ارزش سه هزار و ۹۳۷ میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار تهران معامله کردند.
  بزرگنمايي:

پایگاه خبری معدن نیوز- روز گذشته سهام داران 984 میلیون و 206 هزار سهم را به ارزش سه هزار و 937 میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار تهران معامله کردند.
به گزارش معدن نیوز در نتیجه داد و ستدهای روز دوشنبه بازار سهام شاخص کل با 709 واحد کاهش به 80 هزار و 240 واحد رسید و ارزش بازار نیز بر روی عدد 394 هزار میلیارد تومان متوقف شد.
بیشترین تاثیر منفی بر روند شاخص را نمادهای بانک پاسارگاد، بانک ملت، مخابرات، پالایش نفت بندرعباس، بانک تجارت، بانک پارسیان و فولاد خراسان داشت.
شاخص صنعت با کاهشی 466 واحدی به 67 هزار و 886 واحد رسید و شاخص بازار اول هم 617 پله پایین تر ایستاد تا عدد 59 هزار و 837 را برای خود ثبت کند. شاخص بازار دوم نیز با افتی 884 واحدی تا 153 هزار و 65 واحد پایین آمد.
فلزات اساسی در میان سایر گروه ها بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد؛ به طوری که 578 میلیون سهم این گروه به ارزش دو هزار و 451 میلیارد ریال خریداری شد.
بیشترین افزایش قیمت به نام سهام شرکت های پارس پامچال، معادن منگنز ایران، تولی پرس، سرمایه گذاری بوعلی، ذغال سنگ نگین طبس، لیزینگ خودرو غدیر و پاکسان ثبت شد.
در مقابل بیشترین کاهش قیمت را سهام داران کارخانجات تولیدی شهید قندی، مهندسی نصیر ماشین و کارخانجات قند قزوین تجربه کردند.
حجیم ترین صف های خرید برای سهام داروسازی زهراوی، تولی پرس، سپنتا، سیمان فارس، فنرسازی خاور و داروسازی روزدارو تشکیل شد. در مقابل، حفاری شمال، ایران خودرو، نیروترانس، فراورده های نسوز آذر و سیمان خاش، برترین عرضه را به نام خود ثبت کردند.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد