سایر

آغاز به کار کمیته های ستاد تسهیل در خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان

آغاز به کار کمیته های ستاد تسهیل در خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان
پایگاه خبری معدن نیوز- رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران از آغاز به کار دوباره کمیته های ذیل ستاد تسهیل برای حل مشکلات بانکی و مالیاتی صنعتگران به دبیری خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان خبر داد.
  بزرگنمايي:

پایگاه خبری معدن نیوز- رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران از آغاز به کار دوباره کمیته های ذیل ستاد تسهیل برای حل مشکلات بانکی و مالیاتی صنعتگران به دبیری خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان خبر داد.
به گزارش معدن نیوز سیدعبدالوهاب سهل آبادی اعلام کرد: با توجه به نتایج حاصل از جلسات قبلی ستاد تسهیل در خانه صنعت، معدن و تجارت استان که رضایت تولیدکنندگان و مسوولان را به همراه داشت، معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری اصفهان در نامه ای به استاندار از برگزاری جلسات ستاد تسهیل ابراز رضایت کرد و خواستار ادامه این جلسات به دبیری خانه صنعت و معدن شد.
رییس خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان همچنین به اجرای طرح راستی آزمایی واحدهای صنعتی و معدنی استان توسط خانه اشاره کرد و گفت: این طرح با هدف جمع آوری اطلاعات واحدهای تولیدی استان انجام می شود که مواردی مانند تعداد نیروی انسانی، میزان واردات مواد اولیه، صادرات، چالش ها و مشکلات را در بر می گیرد.
سهل آبادی با اشاره به اینکه جمع آوری اطلاعات مذکور توسط اعضای خانه صنعت و معدن و با مطالعه دقیق و حضور در شهرستان ها انجام می شود، افزود: طبق برآورد اولیه نتایج این طرح، مشکل تعداد زیادی از واحدهای استان، کمبود نقدینگی است.
وی با بیان اینکه کاهش ارزش پولی ایران به یک سوم مشکلات عدیده‌ای برای تولیدکنندگان ایجاد کرده است، تاکید کرد: این موضوع باعث شده است بسیاری از واحدهای استان با مشکل نقدینگی و کمبود سرمایه در گردش دست به گریبان باشند.
وی اضافه کرد: جامعه صنعتی و معدنی تنها جایگاهی است که می تواند میلیون ها نفر بیکار در سطح جامعه ایرانی را وارد بازار کار کند و خانه صنعت و معدن تنها تشکل تخصصی حوزه صنعت و معدن است که در اختیار این جامعه برای بیان مسایل و چالش هایشان قرار دارد.

سهل آبادی با بیان اینکه بخش زیادی از مشکلات واحدها به تامین سرمایه در گردش از طریق بانک ها بر می گردد، ادامه داد: بهره بالای بانکی که با درآمدهای تولید تناسب ندارد و امکان فروش دارایی های تولیدکنندگان توسط بانک در برابر بدهی ها، از جمله این چالش ها هستند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مسایل مالیاتی نیز چالش هایی را برای واحدهای تولیدی استان ایجاد کرده است، گفت: امروز جلسه‌ای با آقای امیری مدیرکل امور مالیاتی استان داشتیم و مسایل و مشکلات بیان و قرار شد اداره مالیات هم همکاری بیشتری با صنعتگران داشته باشد.
رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران افزود: در سال گذشته در برابر صادرات 30 میلیون تن سنگ آهن از کشور، 10 میلیون تن فولاد وارد کرده ایم.
سهل آبادی با اشاره به مشکلاتی که اجرای فاز اول هدفمندی برای تولیدکنندگان به دنبال داشت، عنوان کرد: با وجودافزایش قیمت حامل های انرژی، سهم یارانه بخش تولید پرداخت نشده است.
وی در خصوص مشکلات به وجود آمده برای واحدهای تولید شن و ماسه اظهار کرد: در حال حاضر 25 واحد تولید شن و ماسه در شهرستان اصفهان فعالند که عده ای آلوده کردن محیط زیست توسط این صنایع را شایعه کردند و 45 روز واحدهای تولید شن و ماسه تعطیل شد اما دوباره فعالیت خود را آغاز کردند، با این وجود صورت جلسه‌ای که در همین ارتباط به تازگی به دست من رسیده همچنان نشان از وجود مشکلات برای واحدهای صنعتی تولید شن و ماسه است که امیدواریم این مشکلات برطرف شود اما باید بگوییم واحدهای شن و ماسه هیچگونه آلودگی ندارند و به کار خود ادامه خواهند داد.
خانه صنعت، معدن و تجارت؛ پیشروترین تشکل صنعتی کشور
عضو هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان هم در ادامه گفت: خانه صنعت معدن و تجارت اصفهان پیشروترین تشکل صنعتی در کشور است و می‌تواند تریبون خوبی برای بیان مسایل واحدهای تولیدی و جایگاهی برای حضور آنها در تصمیم‌ سازی ها باشد.
محمدامین توکل با اشاره به فعالیت‌های انجام شده توسط خانه صنعت، معدن و تجارت این استان، بیان کرد: این تشکل 23 انجمن همگن تخصصی و 21 شعبه شهرستانی در استان دارد.
توکل اضافه کرد: مشکلات باعث شده است تعدادی از واحدهای تولیدی تعطیل شوند و بقیه هم با ظرفیت کمتری به کار خود ادامه دهند.
وی اظهار داشت: امروزه صنایع کوچک و متوسط در کشور در حالی سهم 80 درصد اشتغال‌زایی در کشور را بر عهده دارند که 30 درصد دارایی های کشور در اختیار آنهاست.
وی رونق و افزایش تولید ملی را مستلزم پر کردن شکاف قابل توجه میان قیمت مواد اولیه و فروش محصولات در بازار دانست.
وضعیت تولید رو به بهبود است
همچنین عضو دیگر هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان گفت: در بخش تولید و صنعت با فراز و نشیب‌های زیادی روبه‌رو هستیم اما در همه شرایط صنعتگران و تولیدکنندگان با تمام تلاش فعالیت خود را انجام داده و برای کمک به اقتصاد کشور کوشیده‌اند.
محمدرضا برکتین با بیان اینکه از دولت یازدهم و اقدامات انجام گرفته توسط این دولت حمایت می‌کنیم، گفت: اقدامات دولت یازدهم باعث جلوگیری از رشد تورم و بهبود وضع تولید شده است که امیدواریم در سال 93 اثرات اقدامات مفید را بیشتر از این حفظ کنیم.
برکتین تاکید کرد: امروز تولید، خط مقدم جنگ علیه دشمنان نظام و ملت ایران است و نیاز به حمایت مسئولان و ملت در این زمینه به خوبی احساس می‌شود. وی افزود: امیدواریم تأمین اجتماعی و دارایی نیز همراهی بیشتری با صنعتگران داشته باشد تا مشکلات تولید به حداقل برسد.
وی خواستار همکاری بیشتر میان فعالان بخش خصوصی شد و گفت: ما همه اعضای یک کشتی هستیم و به طور قطع اگر یک نفر پایین کشیده شود دیگر افراد آن کشتی هم به ورطه نابودی می‌روند، بنابراین باید به جای جزیره ای عمل کردن، همگی با هم همکاری کنیم.
برکتین عنوان کرد: شرایط به گونه ای است که اگر یک شرکت در تمام استان‌ها نمایندگی داشته باشد و عضو هیات مدیره یکی از شرکت‌ها یک چک برگشتی داشته باشد تمام شرکت‌ها قفل می‌شوند.
وی خاطرنشان کرد: زمانی که یک شرکت از یک مجموعه دچار ورشکستگی می‌شود باید دور آن را گرفت تا به دیگر شرکت‌ها سرایت نکند نه اینکه آن معضل را تسری داد.



   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد