فولاد و آهن

مدیر روابط عمومی شرکت در حاشیه سیزدهمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست:

ابراز رضایت معاون اول رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست از فعالیت های زیست محیطی ذوب آهن

ابراز رضایت معاون اول رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست از فعالیت های زیست محیطی ذوب آهن
پایگاه خبری معدن نیوز-معاون اول رئیس جهور و رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست کشور ۲۴ بهمن ماه در اولین روز سیزدهمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست در غرفه ذوب آهن اصفهان حضور یافته و با توضیحات سعد محمدی مدیرعامل شرکت ، در جریان اقدامات زیست محیطی ذوب آهن قرار گرفتند .
  بزرگنمايي:

پایگاه خبری معدن نیوز-معاون اول رئیس جهور و رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست کشور 24 بهمن ماه  در اولین روز سیزدهمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست در غرفه ذوب آهن اصفهان حضور یافته و با توضیحات دکتر سعد محمدی مدیرعامل شرکت ، در جریان  اقدامات زیست محیطی ذوب آهن قرار گرفتند .
مدیر روابط عمومی ذوب آهن اصفهان در گفتگو با معدن نیوز گفت: این مقامات مسئول کشور ضمن ابراز رضایت از فعالیت های صورت گرفته ، سوالاتی نیز در این خصوص مطرح کردند که مدیرعامل شرکت پاسخ لازم را ارائه داد .
محمدرضا کجباف اظهار داشت: سعد محمدی در این بازدید ضمن اشاره به مدرن سازی ذوب آهن اصفهان به لحاظ تکنولوژی و شرایط زیست محیطی طی دهه گذشته گفت : در این شرکت برای طرح های زیست محیطی در حال حاضر بیش از یکصد میلیارد تومان هزینه شده ، و ذوب آهن بیش از 16هزار و 400 هکتار فضای سبز احداث کرده است.
مدیرعامل ذوب آهن افزود: در واقع بیش از 83 برابر استانداردهای فضای سبز جهانی در ذوب آهن فضای سبز وجود دارد و در کشور کارخانه ای نیست که چنین فضای سبزی را داشته باشد.
مدیر عامل ذوب آهن اصفهان این شرکت را در آستانه پیوستن به صنعت سبز دانست واظهار داشت : در اسفند ماه دو واحد صنعتی مهم توسط این شرکت افتتاح خواهد شد، «باتری یک» تولیدات کک ومواد شیمیایی  که  باعث جلوگیری خروج ارز از کشور برای واردات کک شده و پالایشگاه که به لحاظ زیست محیطی و اقتصادی دارای ارزش ویژه ای است .
به گفته کجباف سعد محمدی ضمن دعوت از معاون اول رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست جهت حضور در مراسم افتتاحیه این پروژه ها افزود : پالایشگاه ذوب آهن اصفهان یک واحد محیط زیست محور است چرا که گازهای ناشی از تولید کک در این پالایشگاه تصفیه شده و مانع ایجاد آلایندگی در خاک وهوا ایجاد می شود . از این گازها قطران، گوگرد ،  تولوئن و محصولات دیگر گرفته می شود  که هم ارزش اقتصادی قابل توجهی داشته و هم نسبت در حفظ محیط زیست موثر است .
مدیر عامل ذوب آهن در خصوص بحران آب نیز گفت : صنایع تنها 5 درصد کل آب را مصرف می کنند و عمده آن در بخش کشاوری و شرب مصرف می شود . با این وجود 2 طرح سنگین در بخش آب در حال اجرا داریم که موجب بازچرخانی آب خروجی کارخانه جهت مصرف مجدد شده و با تصفیه روزانه 700 متر مکعب آب مصرفی کارخانه ،  30 درصد برداشت آب ذوب آهن از زاینده رود را کاهش می دهد.
وی همچنین افزود: در حال تصفیه پساب زرین شهر نیز هستیم تا بتوانیم قسمتی از آب مورد نیاز ذوب آهن را تصفیه و آب زرین شهر را نیز تامین کنیم .
مدیر عامل ذوب آهن اصفهان گفت: در حال حاضر سیستم آنلاین پایش را در ذوب آهن راه اندازی کرده ایم که به سیستم پایش محیط زیست استان اصفهان متصل است و پایش هوای منطقه به صورت 24 ساعته و آنلاین انجام می شود . بر اساس نتایج این پایش ،‌هوای ذوب آهن اصفهان بسیار پاک تر از شهر اصفهان است .


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد