اقتصاد و صنعت

معاون وزیر نفت: مذاکرات صادرات گاز به کویت با بالارفتن برخی از دیوار سفارت عربستان متوقف شد

معاون وزیر نفت: مذاکرات صادرات گاز به کویت با بالارفتن برخی از دیوار سفارت عربستان متوقف شد
پایگاه خبری معدن نیوز- مدیرعامل شرکت ملی گاز با بیان اینکه صادرات گاز به کشورهای همسایه تحت تاثیر مسایل سیاسی است، گفت: همزمان با مذاکره با کویت برای صادرات گاز به این کشور، برخی با بالارفتن از دیوار سفارت عربستان، کار را خراب و پل ارتباطی ما با کویت و سایر کشورهای حاشیه خلیج فارس را قطع کردند.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، «حمیدرضا عراقی» امروز (دوشنبه) با تشریح دستاوردهای صنعت گاز در 40 سال گذشته افزود: ایران با 30 هزار کیلومتر شبکه گازرسانی، یکی از بزرگ ترین زیرساخت‌های گازرسانی را در دنیا دارد.

وی افزود: اکنون 76 درصد مردم در روستاها و 98 درصد شهرها گازرسانی شده است.

عراقی گفت: با وجود سرمای زیر صفر درجه در تعداد زیادی از استان ها، گازرسانی به بخش‌های نیروگاهی، صنایع و صادرات به طور پایدار انجام شد.

 وی ادامه داد: همزمان با دهه فجر امسال، سه هزار پروژه با 12 هزار میلیارد تومان اعتبار کلنگ زنی شده و یا به بهره‌برداری می‌ رسد.

 مدیرعامل شرکت ملی گاز افزود: بر این اساس 9 هزار میلیارد تومان برای احداث خطوط انتقال و تاسیسات تقویت فشار گاز و سه هزار میلیارد تومان نیز در بخش گازرسانی صرف شده است.

 وی یادآور شد: هشت هزار روستای باقیمانده که قابلیت گازرسانی دارند، تا 2 سال آینده گاز رسانی خواهند شد.

 این مقام مسئول درباره گازرسانی به مناطق زلزله زده نیز گفت: با برنامه ریری انجام شده در کمترین زمان شبکه گازرسانی این مناطق نشت‌یابی شد و پس از اطمینان یابی، گاز همه مشترکان وصل شد و مشکلی وجود نداشت.

 عراقی درباره صادرات گاز ایران گفت: بر اساس برنامه ششم توسعه، باید روزانه 200 میلیون مترمکعب گاز صادر شود.

 وی با بیان اینکه صادرات گاز به ترکیه و بغداد عراق در جریان است، افزود: برای صادرات گاز به بصره که قرارداد آن امضا شده است، نیز آمادگی داریم.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد