اخبار استان ها

رییس بسیج مهندسین استان سمنان:

انتقال آب دریای خزر به سمنان مشکلات بخش صنایع و کشاورزی را برطرف می کند

انتقال آب دریای خزر به سمنان مشکلات بخش صنایع و کشاورزی را برطرف می کند
پایگاه خبری معدن نیوز- رییس بسیج مهندسین استان سمنان گفت: طرح انتقال آب دریای خزر به سمنان می تواند مشکلات بخش صنایع و کشاورزی را بر طرف کند.
  بزرگنمايي:

پایگاه خبری معدن نیوز- رییس بسیج مهندسین استان سمنان گفت: طرح انتقال آب دریای خزر به سمنان می تواند مشکلات بخش صنایع و کشاورزی را بر طرف کند.
به گزارش معدن نیوز  مرتضی دهرویه افزود: با توجه به تحریم های کشورهای غربی علیه جمهوری اسلامی ایران، مجموعه بسیج مهندسین استان سمنان به صورت تخصصی به فعالیت های خود افزوده است.
وی اولویت های بخش صنایع را حفظ صنعت موجود، تکمیل ظرفیت های خالی صنایع ، سرمایه گذاری برروی کارخانه های سودده و همچنین برقراری تعامل سازنده بین صنعت و دانشگاه دانست.
رییس سازمان بسیج مهندسین به پیش نویس تفاهم نامه بسیج مهندسین استان سمنان با شرکت شهرک های صنعتی این استان اشاره کرد و گفت: این تفاهم نامه تقویت حوزه صنعت را به دنبال دارد.
وی به طرح بسیج همگام با کشاورزی که به صورت آزمایشی در استان سمنان اجرا می شود اشاره کرد و اظهار داشت: این طرح در سال جاری تاکنون یک هزار و 410 نفر ساعت فعالیت تخصصی داشته است.
دهرویه در مورد اولویت های صنعت و معدن در استان سمنان گفت: تفاهم نامه هایی با نهادهای دولتی و بخش خصوصی به امضا رسیده است که یکی از آنها تفاهم نامه مشترک با اتاق بازرگانی ، صنعت ، معدن و کشاورزی است.
وی در باره ساختار سازمان بسیج مهندسین استان سمنان اظهار داشت: ساختار بسیج مهندسین این استان در سه بخش مجزا فعالیت می کند.
رییس سازمان بسیج مهندسین استان سمنان این سه بخش را مهندسی عمران، بسیج مهندسین صنعت و معدن و بسیج مهندسین کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست برشمرد.
وی اعضای شورای بسیج مهندسین استان سمنان را 30 نفر ذکر کرد و گفت: این شورا از نیروهای متخصص دستگاه های اجرایی و بخش خصوصی تشکیل شده اند.
دهرویه افزود: 304 نفر در حوزه صنعت بسیج مهندسین استان سمنان مشغول فعالیتند که از این تعداد 211 نفر مرد و 93 نفر از بانوان هستند.
رییس سازمان بسیج مهندسین استان سمنان، فعالان بخش بسیج مهندسین کشاورزی را 217 نفر ذکر کرد که از این تعداد 131 نفر مرد و 93 نفر نیز از بانوان تشکیل می شود.
وی فعالان حوزه انرژی، فناوری و عمران را یک هزار و 183 نفر برشمرد که از این تعداد 961 نفر عضو فعال و 222 نفر عضو عادی هستند.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد