معدن

برای سومین سال متوالی محقق شد؛

ثبت رکورد جدید تخلیه و بارگیری مواد معدنی در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس

ثبت رکورد جدید تخلیه و بارگیری مواد معدنی در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس
پایگاه خبری معدن نیوز-مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس اعلام کرد: با وجود محدودیت های بین المللی در سال ۹۲ ، برای سومین سال پیاپی ظرفیت اسمی تخلیه و بارگیری مواد معدنی در این منطقه از ۶ میلیون تن فراتر رفت و به شش میلیون و ۴۶۰ هزار و ۶۴۸ تن رسید که نسبت به سال قبل آن ۵ درصد افزایش داشت.
  بزرگنمايي:

پایگاه خبری معدن نیوز-مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس اعلام کرد: با وجود محدودیت های بین المللی در سال 92 ، برای سومین سال پیاپی ظرفیت اسمی تخلیه و بارگیری مواد معدنی در این منطقه از 6 میلیون تن فراتر رفت و به شش میلیون و 460 هزار و 648 تن رسید که نسبت به سال قبل آن 5 درصد افزایش داشت.
به گزارش معدن نیوز مسعود هندیان گفت: از رقم فوق سه میلیون و 812 هزار و 320 تن (معادل 59 درصد) به بازارهای بین المللی صادر شد و  41 درصد به شرکت های فولاد سازی مستقر در منطقه شامل فولاد هرمزگان  یک میلیون 960 هزار و 567 تن و شرکت فولاد کاوه به میزان 687 هزار و 761 تن تحویل داده شد.  
وی افزود: موفقیت های مستمر یاد شده، ناشی از اتخاذ سیاست هایی است که صنعت این منطقه را به سوی تولید دانش بر اساس مدل های مهندسی معکوس ، بهره مندی از تجارب صاحب نظران عرصه صنعت ومعدن  و مشارکت در پژوهش های تحقیقاتی سوق داده است و این انگیزه همچنان در خانواده منطقه ویژه خلیج فارس به عنوان یک ارزش تقویت می شود.
مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس ادامه داد: در تلاش هستیم با شناسایی نیروهای دلسوز و متعهد عرصه های بهره وری را ارتقا دهیم و کسب نشان دو ستاره بهره وری در سال 1392 از سوی ریاست هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن به منطقه نشانه به ثمر نشستن اهدافی بود که در سال 91 تدوین و ترسیم شده بود.
هندیان تصریح کرد: به همین منظور  تمام برنامه های منطقه ویژه با  پیروی از  شعار سال جدید (اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی) نشانه گذاری خواهد شد و امیدواریم در سال 93 شاهد  شکوفایی بیشتر منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس و تاثیرات مثبت آن بر صنعت استان هرمزگان باشیم.
به گفته وی حضور در مهمترین نقطه راهبردی جهان و دسترسی به آب های آزاد، وجود منابع عظیم انرژی نفت و گاز و پالایشگاه و همجواری استان هرمزگان با مهمترین معادن سنگ آهن از جمله مزیت های سرمایه گذاری در منطقه ویژه معدنی خلیج فارس است.
 



   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد