معدن

امضا تفاهمنامه سازمان نظام مهندسی معدن با ایمیدرو برای گسترش سرمایه گذاری معدنی

امضا تفاهمنامه سازمان نظام مهندسی معدن با ایمیدرو برای گسترش سرمایه گذاری معدنی
پایگاه خبری معدن نیوز-با امضا تفاهمنامه‌ سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی (ایمیدرو) و سازمان نظام مهندسی معدن، سرمایه گذاری در فعالیتهای معدنی گسترش می یابد.
  بزرگنمايي:

پایگاه خبری معدن نیوز-با امضا تفاهمنامه‌ سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی (ایمیدرو) و سازمان نظام مهندسی معدن، سرمایه گذاری در فعالیتهای معدنی گسترش می یابد.
به گزارش معدن نیوز همچنین تفاهمنامه همکاری بین صندوق بیمه فعالیت‌های معدنی و سازمان نظام مهندسی معدن در محل سازمان سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی (ایمیدرو) امضا شد.
« مهدی کرباسیان» در حاشیه امضای تفاهمنامه‌های یاد شده، گفت: مهمترین اهداف امضای این تفاهمنامه‌ها برون‌سپاری وظایف غیرحاکمیتی دولت به سازمان‌های مردم‌نهاد و قانونی نظیر «سازمان مهندسی معدن» همچنین جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام معدنی و صنایع معدنی متصور است.
به گفته کرباسیان؛ در امضای تفاهمنامه‌ نخست بین ایمیدرو و سازمان نظام مهندسی معدن با هدفمندی گسترش سرمایه‌گذاری در فعالیت‌های معدنی همچنین انجام اقدامات لازم به منظور شناسایی مشکلات و چالش‌های سرمایه‌گذاری در فعالیت‌های معدنی و تعیین پتانسیل‌های سرمایه‌گذاری در فعالیت‌های معدنی هر استان لحاظ شده است.
وی درخصوص تفاهمنامه دیگری که درخصوص همکاری بین صندوق بیمه فعالیت‌های معدنی و سازمان نظام مهندسی معدن به امضا رسید، تصریح کرد: بررسی صلاحیت فنی و مهندسی طرح‌های معدنکاران متقاضی استفاده از تسهیلات صندوق بیمه فعالیت‌های معدنی توسط سازمان نظام مهندسی معدن انجام یافته به طوری که موجبات کاهش ریسک سرمایه‌گذاری در بخش معدن، ارتقای امنیت سرمایه‌گذاری و امنیت سرمایه‌های بخش معدن را به دنبال دارد.
رییس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران با بیان اینکه دولت باید به سمت سرمایه‌گذاری رفته و اجرا را به تشکل‌های غیردولتی بسپارد افزود: کشور ما دارای ذخایرعظیم گاز، سایر منابع انرژی، دسترسی به آبهای آزاد و نیروی انسانی مجرب و تحصیل‌کرده است که می‌توان فضای کسب و کار کنونی را بهبود بخشیده و ایجاد اشتغال نماید.
کرباسیان در ادامه یادآور شد: این سازمان در تکمیل هرچه سریع‌تر طرح‌های نیمه تمام از طریق شرکت‌های تابعه خود وارد عمل شده و استفاده از منابع مالی صندوق توسعه ملی را در این راستا در دستور کار خود دارد.
وی افزود: هم‌اکنون نمایندگان کشورهای مختلف ضمن سفر به ایران و انجام مذاکرات درخصوص انجام مشارکت‌های معدنی و صنایع معدنی،  امید است فعالیتهای بخش معدن وصنایع معدنی گسترش زیادی نماید.
براساس این گزارش؛ «هرمز ناصرنیا» رییس سازمان نظام مهندسی معدن با اعلام اینکه هم‌اکنون بیش از 30 هزار مهندس در رشته‌های معدن، متالوژی، برق، مکانیک، صنایع و معدن عضو این سازمان می‌باشند، افزود: با امضای این دو تفاهمنامه بخشی از هزینه‌های دولت کاهش یافته و از سوی دیگر انجام کار کارشناسی برای بررسی صلاحیت معدنکاران به منظور استفاده از تسهیلات بیمه‌نامه این صندوق در نظر گرفته شده است.
وی در ادامه ضمن ابراز خرسندی از امضای دو تفاهمنامه‌ یاد شده افزود: انجام تشویق به سرمایه‌گذاری داخلی همچنین جذب سرمایه‌گذاری خارجی با هدایت دولت (ایمیدرو) و بازوان اجرایی اعضای متخصص سازمان نظام مهندسی به اقتصادی‌تر شدن پروژه‌های معدنی هدایت می‌شود.
 


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد