معدن

در استان چهارمحال وبختیاری صورت گرفت:

افزایش۶۰درصدی تولید آرژیلیت و بوکسیت در پرعیارترین معدن خاورمیانه

افزایش۶۰درصدی تولید آرژیلیت و بوکسیت در پرعیارترین معدن خاورمیانه
پایگاه خبری معدن نیوز-رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان چهارمحال و بختیاری گفت: تولید آرژیلیت و بوکسیت در پرعیارترین معدن خاورمیانه سال گذشته۶۰ درصد نسبت به دوره مشابه خود در سال ۹۱ افزیش یافت.
  بزرگنمايي:

پایگاه خبری معدن نیوز-رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان چهارمحال و بختیاری گفت: تولید آرژیلیت و بوکسیت در پرعیارترین معدن خاورمیانه سال گذشته60 درصد نسبت به دوره مشابه خود در سال 91 افزیش یافت.
به گزارش معدن نیوز« سید نعیم امامی»در بازدید از معدن  شهید نیلچیان گفت : طی سال 92بیش از23 هزار تن بوکسیت و آرژیلیت در معدن شهید نیلچیان تولید شد.
امامی  با  اشاره  به  برنامه  ریزی  های کارشناسی برای  افزایش تولید ، اشتغال و کیفیت  محصولات  استخراج  شده  در این معدن افزود: معدن شهید نیلچیان با حفاری31 حلقه چاه بطول 5 هزار متر در محدوده ای به وسعت 200 هکتار در این استان واقع شده که از نظر نوع، کیفیت و مرغوبیت تولید بعنوان بهترین معدن ایران مطرح است.
وی  همچنین  به  ایجاد طرح های جدید  و  یک  واحد فرآوری مواد معدنی  اشاره کرد و افزود :مواد استخراج شده از معدن شهید نیلچیان شامل دو نوع خاک نسوز بنام های آرژیلیت و بوکسیت با عیار 65 تا 75 درصد است که در ایران و خاورمیانه از نظر عیار و حجم ذخیره بی نظیر است.
امامی گفت: این مواد پس از استخراج به بوکسیت ویژه ، بوکسیت درجه یک و آرژیلیت ویژه و معمولی تبدیل و در بازارهای داخلی و خارجی بفروش می رسد.
بر اساس  مطالعات کارشناسان 16 میلیون و 800 هزار تن انواع خاک نسوز تا عمق 550 متری زمین در این معدن وجود دارد که با توسعه معدن در بخش لایه معدنی در منطقه باجگیران و دوپلان ،میزان تولید مواد معدنی سالیانه به 25 هزار تن افزایش می یابد
وی در ادامه یادآور شد:  در حال حاضر 174 معدن  با سرمایه  گذاری 540 میلیارد  ریال  زمینه اشتغال  یک هزار و 500 نفر را فراهم  کرده  است  که   در  سه  سال آینده   این میزان  اشتغال  و سرمایه  گذاری  دو برابر می شود.
 



   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد