اخبار استان ها

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت شعبه نطنز اعلام کرد:

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت شعبه نطنز اعلام کرد:
زمین برای مرکز فرآوری ضایعات سنگ نطنز واگذار نشد/ تولید سالانه ۳ میلیون تن سنگ در نطنز
  بزرگنمايي:

زمین برای مرکز فرآوری ضایعات سنگ نطنز واگذار نشد/ تولید سالانه 3 میلیون تن سنگ در نطنز
پایگاه خبری معدن نیوز-رییس خانه صنعت، معدن و تجارت شعبه نطنز گفت: بنا بر تصمیم هیات دولت قبل، قرار بود 5 واحد مرکز فرآوری ضایعات سنگ به عنوان پایلوت در 5 استان کشور از جمله استان اصفهان و در شهرستان نطنز احداث شود که این مرکز در نطنز از سال 89 تاکنون کلنگ خورده اما  هنوز به بهره برداری نرسیده است.
به گزارش معدن نیوز از روابط عمومی خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان؛ غلامرضا عبدالهی ادامه داد: شرکت سازنده، توانست در 6 ماه اول در زمینی متعلق به همان شرکت نسبت به احداث سالن، خرید جرثقیل و انعقاد قرارداد خرید ماشین آلات از کمپانی های ایتالیایی اقدام کند اما با وجود اینکه در ابتدا تمام مسوولان برای واگذاری 250 هزار متر مربع زمین مورد نیاز مطابق با طرح وعده دادند، واگذاری صورت نگرفت، همچنین زیرساخت ها و تسهیلات فراهم نشد.
وی عنوان کرد: احداث این مرکز مزایایی مانند استفاده از باطله ها، ایجاد اشتغال برای بومی های منطقه، برنامه های زیست محیطی و اصلاح بهره برداری معادن دارد.
وی با تاکید بر اینکه وجود ذخایر بسیار غنی مواد معدنی و کارخانه فولاد ذوب آهن در منطقه فرصت درخشانی به حساب می آید، ذکر کرد: اگر این فرصت ها، مورد توجه مسوولان قرار گیرد، شهرستان نطنز ظرفیت تبدیل شدن به قطب سنگ و فولاد کشور را دارد. وی ادامه داد: در حال حاضر صنایع مهمی مانند نساجی، چینی، سرامیک، سلولزی هم در منطقه وجود دارند و بیشترین سرمایه گذاری توسط بومیان منطقه انجام شده است. وی افزود: با وجود آب و هوای چهارفصل و صنایع معدنی می طلبد که صنایعی همچون سیمان، سازه های فلزی و فرآوری سنگ هم در شهرستان ایجاد شود.
رییس خانه صنعت، معدن و تجارت شعبه نطنز با بیان اینکه 4 منطقه معدنی و 80 معدن فعال در نطنز وجود دارد، عنوان کرد: این معادن می توانند حدود 3 میلیون تن سنگ تولید و با ارسال آن به سراسر استان اصفهان، یک سوم از مواد اولیه کل واحدهای فرآوری سنگ استان را تامین کنند.
عبدالهی تصریح کرد: با وجود ظرفیت بالا در نطنز برای سرمایه گذاری، از این ظرفیت ها به خوبی استفاده نشده است و هنوز جای کار و سرمایه گذاری فراوان وجود دارد.
وی فراهم نبودن زیرساخت هایی مانند برق و آب و بروکراسی اداری را از جمله چالش هایی دانست که صنایع و سرمایه گذاران شهرستان نطنز با آن روبرو هستند.
عبدالهی از مسوولان خواست ظرفیت های موجود در منطقه را به سرمایه گذاران معرفی و آنها را برای حضور در نطنز تشویق کنند.



   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد