سایر

اطلاعات منتشر شده اکونومیست نشان می دهد:

چین غول تولید و مصرف فلزات اساسی

چین غول تولید و مصرف فلزات اساسی
پایگاه خبری معدن نیوز-اطلاعات منتشر شده اکونومیست نشان می دهد:
  بزرگنمايي:

پایگاه خبری معدن نیوز-اطلاعات منتشر شده اکونومیست نشان می دهد:
به گزارش معدن نیوز‌ نماگرهای سالانه نشریه اکونومیست برای سال 2014 نشان می دهد چین همچنان در تولید و مصرف فلزات اساسی رتبه نخست در جهان را در اختیار خود دارد به طوری که در تولید آلومینیوم با 18 میلیون تن،‌ روی 4.3 میلیون تن،‌سرب با 2.3 میلیون تن و قلع با 127هزار تن پیشتاز است و همزمان به عنوان مصرف کننده نخست آلومینیوم با 17.6 میلیون تن،مس با 7.9میلیون تن،‌ روی 5.4 میلیون تن،‌سرب با 4.6 میلیون تن،‌قلع با 180هزار تن و ‌نیکل با 713 هزار تن شناخته می شود.
پس از آن امریکا اگرچه در تولید رتبه دوم را در اختیار ندارد اما در مصرف فلزاتی همچون آلومینیوم با 4 میلیون تن،‌مس1.7 میلیون تن،‌ سرب1.4 میلیون تن،‌ روی با 939هزار تن و قلع با 31هزار تن در جایگاه دوم قرار دارد و در نیکل با یک پله پایین تر سومین مصرف کننده نیکل در جهان است. میزان مصرف نیکل در امریکا سالانه به مرز134هزار تن می رسد.
اولین های مس و نیکل
در همین حال شیلی سالانه با تولید بیش از 5.2 میلیون تن همانند سال های گذشته بزرگ ترین تولید کننده مس در جهان است و فیلیپین نیز رتبه نخست تولید نیکل را با تولید سالانه 319هزار تن در اختیار دارد.
جایگاه ایران:
ایران که یکی از 10 کشور شاخص معدنی در جهان محسوب می شود سالانه از پنج هزار و 600 معدن فعال حدود 400 میلیون تن مواد معدنی استخراج می کند. به طوری که در تولید شمش آلومینیوم در رتبه 19 جهانی قرار گرفته است. تولید این فلز در پایان سال گذشته به 350 هزار تن رسید. همچنین در بخش مس نیز ایران با تولید 188 هزار تن در رتبه بیستم جهان قرار دارد. 9درصد ذخیره روی جهان در ایران کشف شده که معادل 6.6 میلیون تن فلز خالص روی است.
آمار نشان می دهد بیشترین میزان تولید شمش روی در ایران به 166 هزار تن رسید که مربوط به سال 87 است.  ظرفیت نصب شده تولید شمش روی در ایران به 180 هزار تن می رسد.

 


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد