صنایع معدنی

بومی سازی ۸۵۰ قطعه خرید از خارج در فولاد مبارکه اصفهان

بومی سازی ۸۵۰ قطعه خرید از خارج در فولاد مبارکه اصفهان
پایگاه خبری معدن نیوز-محمد رجایی مدیر دفتر فنی نگهداری و تعمیرات فولاد مبارکه با تایید این خبر گفت: در راستای تأمین و پایداری کسب و کار، به منظور توسعه‌ی بومی سازی مواد، قطعات و تجهیزات با کیفیت و تأمین حداکثری از داخل کشور در سال ۱۳۹۳ کار تهیه و تکمیل ۱۲هزار مدرک فنی و بومی‌سازی۸۵۰ قلم از قطعات و تجهیزات مورد نیاز خطوط تولید فولادمبارکه اصفهان که از خارج از کشور تهیه می‌‌شدند، با همکاری مشاورین و شرکتهای داخلی انجام خواهد شد.
  بزرگنمايي:

پایگاه خبری معدن نیوز-محمد رجایی مدیر دفتر فنی نگهداری و تعمیرات فولاد مبارکه با تایید این خبر گفت: در راستای تأمین و پایداری کسب و کار، به منظور توسعه‌ی بومی سازی مواد، قطعات و تجهیزات با کیفیت و تأمین حداکثری از داخل کشور در سال 1393 کار تهیه و تکمیل 12هزار مدرک فنی و بومی‌سازی850 قلم از قطعات و تجهیزات مورد نیاز خطوط تولید فولادمبارکه اصفهان که از خارج از کشور تهیه می‌‌شدند، با همکاری مشاورین و شرکتهای داخلی انجام خواهد شد.
به گزارش معدن نیوز ایشان با بیان این که در شرکت فولاد مبارکه ساختار بومی سازی  با رویکرد ساخت و تامین حداکثری اقلام مورد نیاز از داخل کشور، با در نظر گرفتن کیفیت مطلوب ، قیمت رقابتی وکاهش زمان تامین  به کار خود ادامه می دهد، مأموریت بومی سازی در این شرکت را ساخت یا تأمین اقلام مورد نیاز شرکت فولاد مبارکه در داخل کشور متناسب با پتانسیل های موجود داخلی، با حفظ کیفیت و در زمان مطلوب خواند.
وی با اشاره به چگونگی شکل گیری  و روند روبه رشد تفکر بومی سازی در فولاد مبارکه گفت: با شروع تحریم‌ها بر کشور عزیز ایران، فولاد مبارکه برای اینکه بتواند تحریم‌ها را به فرصت تبدیل کند، یک ساختار منسجم و هدفمند برای تامین قطعات مورد نیاز خود ایجاد کرد چراکه تحریم‌ها می توانست برای فولاد مبارکه نگرانیهای خاص خود را بوجود آورد و از آنجایی که قطعات یدکی در فولاد مبارکه یکی از عوامل مهم تداوم عملیات کار درخطوط تولید است، خوشبختانه با تعریف و به کارگیری ساختار یکپارچه بومی‌سازی نه تنها در زمینه تولید با مشکل جدی مواجه نشدیم بلکه توانستیم در خطوط تولید خود افزایش و رشد چشمگیر تولید را شاهد باشیم و توانستیم با کاهش توقفات اضطراری و اجرای به موقع توقفات برنامه ریزی شده خطوط تولید را در شرایط مطلوبی نگه داریم.
چشم انداز شرکت فولاد مبارکه اصفهان در زمینه بومی سازی قطعات بخش دیگری از سخنان محمد رجایی بود که ایشان در این زمینه گفت:تهیه و تکمیل 60 هزار مدرک فنی و بومی سازی 4250 قلم از اقلام خرید خارج شرکت فولاد مبارکه از  دیگر رئوس این چشم انداز پنج ساله می‌باشند.  
وی درخصوص فرآیند بومی سازی قطعات یدکی در فولادمبارکه افزود: این فرآیند طی پنج فاز: 1- شناسایی، دسته‌بندی تخصصی، اولویت بندی و آماده سازی 2- تهیه و تکمیل مدارک فنی 3- شناسایی سازندگان و مذاکره فنی با آنها 4-استعلام و سفارش 5- ساخت، کنترل فرآیند ساخت، انجام اصلاحات، تست عملکردی گرم و تهیه کتابچه انجام می گردد.
ایشان تعداد مدارک فنی تهیه شده در زمینه بومی‌سازی از سال 81 تا پایان سال 92 را 177 هزار و 245 نسخه اعلام کرد و گفت: تاکنون 190 هزار قطعه فعال شناسایی شده که برای اجرای یک تعمیرات پیشگیرانه مطلوب به 97 درصد ضریب دسترسی نیاز است تا بتوان با استفاده از آنها تعمیرات لازم را به شکل برنامه ریزی شده انجام و از توقفات ناخواسته خطوط تولید جلوگیری کرد. که خوشبختانه این کار به پشتوانه بومی سازی وسایر فعالیت های انجام شده محقق شده است .
وی در خصوص اثر بخشی و مزیت‌های اقتصادی فعالیتهای بومی سازی قطعات و تجهیزات در شرکت فولاد مبارکه گفت: تا کنون بیش از 447 میلیارد تومان صرفه‌جویی اقتصادی در اثر بومی سازی تجهیزات عاید فولاد مبارکه اصفهان شده است. علاوه بر این با این اقدام، زمان تأمین و تدارک قطعه یدکی در فولاد مبارکه به حدود نصف رسیده و گام بسیار موفقی هم در زمینه اشتغالزایی و حمایت از سازندگان داخلی برداشته شده است.
مدیر دفتر فنی نگهداری و تعمیرات فولاد مبارکه خاطر نشان کرد: برای فولادمبارکه اصفهان تحریم‌ها به معنی واقعی به یک فرصت مبدل شدند و خداوند را از این نظر شاکریم که توانستیم درکنار خود، سازندگان خوبی از قطعات را نیز شناسایی و ضمن اشتغال زایی کمک بزرگی به  جامعه صنعتی کشورکرده باشیم .



   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد