فولاد و آهن

کارخانه احیا مستقیم فولاد شادگان با روش کاملا ایرانی ساخته می شود

کارخانه احیا مستقیم فولاد شادگان با روش کاملا ایرانی ساخته می شود
پایگاه خبری معدن نیوز- مدیرعامل شرکت صنعت فولادشادگان اعلام کرد: کارخانه احیا مستقیم فولاد شادگان را در کوتاه ترین زمان و براساس روش کاملا ایرانی "پرد" می سازیم.
  بزرگنمايي:

پایگاه خبری معدن نیوز- مدیرعامل شرکت صنعت فولادشادگان اعلام کرد: کارخانه احیا مستقیم فولاد شادگان را در کوتاه ترین زمان و براساس روش کاملا ایرانی "پرد" می سازیم.
به گزارش معدن نیوز فولاد شادگان یکی از طرح هفت گانه فولاد استانی که مطابق برنامه ریزی انجام شده، بخش احیاء مستقیم آن به دست مهندسان و متخصصان ایرانی با روش ایرانی (pered) ساخته می شود.
غلامرضا علیمرادپور گفت: در حال حاضر فولاد شادگان در بخش احیاء مستقیم تنها 77 درصد و در بخش فولادسازی 35 درصد و کل پروژه 52 درصد پیشرفت دارد که پیش بینی برای راه اندازی این بخش ها به ترتیب انباشت و برداشت واحیاء در مدت یک سال و فولادسازی یک سال ونیم بعد از آن خواهد بود.
وی با اشاره به استفاده از نیروهای کارآمد شرکت در این پروژه اظهار امیدواری کرد همکاران مجرب و کارآزموده فولاد خوزستان برای این مهم پیشقدم شوند و یک بار دیگر دراین عرصه توانایی شگرف خود را در به ثمرنشاندن این طرح ملی به اثبات برسانند.
علیمرادپور با بیان اینکه مهندسان ایرانی توانمندی فنی، تخصصی و اجرایی لازم را برای طراحی و اجرای تمام مراحل خطوط تولید فولاد را دارند، افزود: کارشناسان و مهندسان فولاد خوزستان در بخش احیاء مستقیم به عنوان صاحب فناوری شناخته شده اند و در سال های گذشته تکنولوژی ایرانی احیاء مستقیم بنام "پرد" یا "Persian direct reduction " در اروپا به نام جمهوری اسلامی ایران به ثبت رسیده است، لذا در ساخت فولادشادگان و سه طرح دیگر از طرح های استانی فولاد، از همین روش کاملا ایرانی استفاده می شود.
علیمرادپور گفت : ساختار سازمانی فولادشادگان براساس الگوی فولادخوزستان خواهد بود و در ادامه پروژه از همکاری پیمانکاران داخلی فولادپایا، مهندسی فناوری معادن و تدبیرصنعت که سابقه حضور دراین پروژه را دارند در بخش احیاء و گسترش فولاد ، سدید و کارون دزدشت و ام سی سی چین در بخش فولادسازی استفاده خواهد شد و تاراطرح، مشاور اصلی پروژه است.
وی درپایان با اشاره به مزیت ها و مساحت گسترده فولاد شادگان و زیرساخت هایی که بزودی جهت این پروژه فراهم خواهد شد، اظهار امیدواری کرد علاوه بر راه اندازی این کارخانه در آینده نه چندان دور شاهد توسعه شرکت صنعت فولادشادگان به بیش از دو برابر ظرفیت اعلام شده کنونی باشیم.
ظرفیت فولاد شادگان 800 هزار تن و قابل افزایش تا یک میلیون تن است که بر اساس سیاست های ایمیدرو 65 درصد سرمایه گذاری آن را شرکت فولاد خوزستان ( بخش خصوصی ) و 35 درصد نیز از سوی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) تامین خواهد شد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد