فولاد و آهن

تشریح جذابیت‌های توسعه صنعت فولاد ایران در اجلاس انجمن جهانی فولاد

تشریح جذابیت‌های توسعه صنعت فولاد ایران در اجلاس انجمن جهانی فولاد
پایگاه خبری معدن نیوز- رییس هیات عامل ایمیدرو گفت: ایران با توجه به در اختیار داشتن جذابیت‌های متعدد برای صنعت فولاد، پایگاه مناسبی برای سرمایه‌گذاری و توسعه این صنعت استراتژیک محسوب می‌شود.
  بزرگنمايي:


پایگاه خبری معدن نیوز- رییس هیات عامل ایمیدرو گفت: ایران با توجه به در اختیار داشتن جذابیت‌های متعدد برای صنعت فولاد، پایگاه مناسبی برای سرمایه‌گذاری و توسعه این صنعت استراتژیک محسوب می‌شود.
به گزارش پایگاه خبری معدن نیوز، مهدی کرباسیان که همراه با مدیران عامل شرکت‌های ملی فولاد ایران، فولاد مبارکه، خوزستان، خراسان و هرمزگان در چهل و هشتمین اجلاس سالانه انجمن جهانی فولاد در مسکو حضور یافته است در سخنان خود اظهار کرد: با ایجاد فضای جدید در تعاملات جهانی و تغییر نگاه متقابل در روابط با ایران، برنامه‌های توسعه صنعت فولاد برای دستیابی به ظرفیت 40 میلیون تنی فولاد به اجرا در می‌آید.
وی خطاب به رییس و دبیر کل انجمن جهانی فولاد و همچنین مدیران غول‌های فولادی جهان گفت: ایران به عنوان پانزدهمین تولیدکننده فولاد در جهان و عضو دائم این انجمن جهانی، جذابیت‌های بسیاری برای توسعه صنعت فولاد در اختیار دارد که این امر زمینه ساز همکاری‌های مشترک با شرکت‌های خارجی شده است.
کرباسیان با برشمردن قابلیت‌های معدنی و صنایع معدنی ایران گفت: ‌با توجه به وجود امکانات فراوان از جمله مواد اولیه، ‌انرژی فراوان، ‌نیروی انسانی ماهر، ‌دستیابی به آب‌های آزاد و بازار مصرف 14 کشور همسایه، فرصت مناسبی برای همکاری با شرکت‌های خارجی در سرمایه‌گذاری و تبادل فن آوری مهیا شده است.
معاون وزیر صنعت معدن و تجارت که پس از گذشت 9 سال از تحرک دوباره ایمیدرو به صاحبان، ‌مدیران و کارشناسان صنعت فولاد خبر می‌داد، تصریح کرد: درحال‌حاضر ظرفیت تولید فولاد خام ایران 17 میلیون تن است که با توسعه روزافزون ساخت وایجاد ظرفیت‌های جدید، در مدت 4 سال کشور ما به ظرفیت تولید 40 میلیون تنی دست خواهد یافت.
وی با تاکید بر اینکه ایجاد توازن در زنجیره تولید فولاد از تولید مواد اولیه تا محصول، یکی از اهداف اولیه در این صنعت یه شمار می‌آید ادامه داد: در مدت 4 سال میزان تولید فولاد خام از 15 میلیون تن فعلی به 30 میلیون تن افزایش خواهد یافت. به گفته رییس هیات عامل ایمیدرو، طرح‌های متعددی هم اینک با هدف افزایش ظرفیت تولید فولاد در دست اجرا است که به زودی به بهره‌برداری می‌رسند.
کرباسیان تاکید کرد‌: با توجه به نزدیک شدن شرکای خارجی به بازار ایران، می‌توان همکاری‌های فعلی را وسعت بخشید.

وی افزود: با توجه به وجود انرژی فراوان در کشور، استفاده از روش «احیای مستقیم فولاد» مورد توجه ایمیدرو قرار گرفته است.
رییس هیات عامل ایمیدرو اجرای برنامه اکتشاف 200هزار کیلومتری اکتشاف در کشور را یکی از اقدامات اولیه ایمیدرو برای توسعه صنایع معدنی به ویژه فولاد عنوان و اظهار کرد: در این طرح در مدت 3 سال، ذخایر بالفعل به معادنی در مقیاس بزرگ تبدیل خواهند شد.
معاون وزیر صنعت معدن و تجارت به بخش محیط زیست نیز اشاره کرد و گفت: ایمیدرو همزمان با توسعه صنعت فولاد، توجه به شاخص‌های زیست محیطی را در اولویت قرار داده و برای بهبود شاخص‌های این بخش، سیاست هایی را برای ارتقای استانداردهای بهداشت، ‌ایمنی و محیط زیست را در دست اجرا دارد.
دبیر کل انجمن جهانی فولاد نیز از فعال شدن ایمیدرو ابراز خرسندی کرد و از علاقمندی این انجمن به پشتیبانی وهمکاری با صنعت فولاد ایران خبر داد. وی در عین حال با ابراز تعجب نسبت به تغییرات مکرر در راس مدیریت ایمیدرو در سال‌های اخیر، ‌تصریح کرد: بروز چنین پدیده‌ای سبب از بین رفتن ارتباط ایمیدرو با انجمن جهانی فولاد شده بود.



   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد