اکتشاف و ماشین آلات

رشد ۴ برابری حفاری‌های اکتشافی شرکت تهیه و تولید مواد معدنی

رشد ۴ برابری حفاری‌های اکتشافی شرکت تهیه و تولید مواد معدنی
پایگاه خبری معدن نیوز- مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران اعلام کرد: میزان حفاری‌های اکتشافی این شرکت در نیمه نخست سال ۹۳ به ۳۹ هزار و ۳۲۰ متر رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل (۹۱۲۵متر) بیش از ۴ برابر شده است.
  بزرگنمايي:


پایگاه خبری معدن نیوز- مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران اعلام کرد: میزان حفاری‌های اکتشافی این شرکت در نیمه نخست سال 93 به 39 هزار و 320 متر رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل (9125متر) بیش از 4 برابر شده است.
به گزارش پایگاه خبری معدن نیوز، وجیه الله جعفری گفت: میزان حفاری‌های اکتشافی نیمه نخست امسال همچنین از کل حفاری‌های انجام شده در سال 92 که 38750 متر بود، بیشتر است که رکورد جدیدی محسوب می‌شود.
وی افزود: در اجرای سیاست‌های سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) فعالیت‌های اکتشافی شرکت تهیه و تولید در امسال به ویژه در مناطق کم برخوردار افزایش یافته است.
جعفری ادامه داد: در چند نقطه از کشور از جمله استان سیستان و بلوچستان موفق به دریافت گواهی کشف شدیم و در حوزه آنتیموان به ذخایر جدیدی دست یافتیم.
وی اظهار امیدواری کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در سال 1394 در استان سیستان و بلوچستان به تولید شمش آنتیموان به صورت پایلوت دست پیدا کنیم.
به گفته جعفری، کار اکتشاف و پی جویی در دیگر محدوده‌های معدنی مانند استان‌های خراسان جنوبی و اصفهان نیز در دست اقدام است.
مدیرعامل شرکت تهیه و تولیدمواد معدنی ایران تصریح کرد: این شرکت در نیمه نخست امسال در بخش تولید به اهداف پیش‌بینی شده دست یافته و در تولید برخی مواد معدنی مانند سرب و روی و نفلین سینیت به ارقامی بالاتر از هدف دست یافته است.
وی یکی دیگر از برنامه‌های شرکت تهیه و تولید را فعال کردن واحد پتاس خور با همکاری و پشتیبانی ایمیدرو ذکر کرد و گفت: حمایت ایمیدرو باعث شده تا بتوانیم این واحد را در 4 ماه آینده فعال و تولید محصول را آغاز کنیم.
جعفری استفاده از توان بخش خصوصی و مشارکت آنها برای فعال کردن بعضی از واحدهای تابعه مانند کک‌سازی زرند، زغالسنگ خمرود، فروکروم جغتای، سرب و روی نخلک و... را از سیاست‌های شرکت تهیه و تولید برشمرد و اظهار امیدواری کرد سرمایه‌گذاران بخش خصوصی با سرمایه‌گذاری در این واحدها بتوانند نسبت به ایجاد صنایع فراوری اقدام کنند.



   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد