اکتشاف و ماشین آلات

فعالیت ۷ گروه تخصصی اکتشاف در سیستان و بلوچستان

فعالیت ۷ گروه تخصصی اکتشاف در سیستان و بلوچستان
پایگاه خبری معدن نیوز- مرحله نخست عملیات اکتشاف معادن سیستان و بلوچستان توسط ۷ گروه از شرکت‌های داخلی انجام شد.
  بزرگنمايي:


پایگاه خبری معدن نیوز- مرحله نخست عملیات اکتشاف معادن سیستان و بلوچستان توسط 7 گروه از شرکت‌های داخلی انجام شد.
به گزارش پایگاه خبری معدن نیوز، مدیر امور اکتشاف ایمیدرو با بیان این خبر گفت: این عملیات که برای نخستین بار در چنین وسعتی در سطح استان سیستان و بلوچستان انجام می‌شود در جهت پیشبرد اهداف اکتشافی است که رییس جمهوری در سفر به این استان تعیین کرده بود.
علی اصغرزاده تاکید کرد: بررسی‌ها نشان داده منطقه سیستان و بلوچستان مستعد فعالیت‌های معدنی است و نقاط بکری برای فعالان این حوزه و سرمایه‌گذاری برای توسعه دارد که این امر به مفهوم اشتغالزایی، بالارفتن توان فنی و مهندسی شرکت‌های بومی، افزایش درآمد سرانه در سطح استان و همچنین افزایش نرخ سرمایه‌گذاری در آن استان، استان‌های مجاور و سطح کشور دارد.
وی با اشاره به اینکه مرحله نخست این عملیات در 7 نقطه مختلف انجام شده، اظهار کرد: این طرح شامل شناسایی، پی جویی و اکتشاف معادن استان سیستان و بلوچستان است به طوری که توانمندی‌های معدنی مشخص و زمینه برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های بالادستی و پایین دستی حوزه معدن و صنایع معدنی فراهم شود.
به گفته اصغرزاده، برای اجرای عملیات اکتشاف معادن سیستان و بلوچستان از توان فنی و مهندسی این استان نیز استفاده شده به طوری که سه شرکت از 7 گروه فوق بومی استان سیستان و بلوچستان هستند.
مدیر اکتشاف سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران درباره نقاط اکتشافی این استان گفت: گروه نخست پروژه مرحله «شناسایی عمومی» پهنه نوار مرزی را به پایان رسانده و نقاط امیدبخش را مشخص کرده است. همچنین گروه دوم مطالعات ماهواره‌ای پهنه سراوان را انجام داده است.
وی ادامه داد: گروه سوم اکتشافی فعالیت خود را به اکتشاف آهن پلاسری ایرانشهر اختصاص داده و نمونه گیری‌های اولیه نیز تهیه و برای آنالیز در اختیار مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران قرار داده شده است. این در حالی است که گروه سوم در نظر دارد پس از بررسی نتایج آنالیز حفاری‌های بیشتری را به مساحت 30 کیلومتر د رشمال و جنوب پهنه ایرانشهر انجام دهد.




   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد