آلومینیوم و مس

افزایش سرمایه ۲۴ درصدی شرکت ملی مس

افزایش سرمایه ۲۴ درصدی شرکت ملی مس
پایگاه خبری معدن نیوز- مدیر عامل شرکت ملی صنایع مس ایران از افزایش سرمایه ۲۴ درصدی این شرکت خبر داد.
  بزرگنمايي:



پایگاه خبری معدن نیوز- مدیر عامل شرکت ملی صنایع مس ایران از افزایش سرمایه 24 درصدی این شرکت خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری معدن نیوز، احمد مرادعلیزاده با بیان این که بدین ترتیب سرمایه شرکت از مبلغ 35 هزار میلیارد ریال به مبلغ 43 هزار و 400 میلیارد ریال افزایش یافته، در خصوص عملکرد 6 ماهه شرکت ملی مس گفت: EPS شش ماهه پس از نخستین تعدیل 455 ریال درنظر گرفته شده بود که براساس عملکرد نیمه نخست امسال، از این میزان، 233 ریال معادل 49 درصد محقق شده است.
مدیر عامل شرکت ملی صنایع مس ایران همچنین به ارائه گزارش عملکرد بخش‌های مختلف تولید پرداخت و افزود: براساس برنامه شش ماهه باید 73 میلیون تن خاک سولفوری و باطله از معادن سرچشمه، سونگون و میدوک برداشت می‌شد که با برداشت 96 میلیون تن خاک در مدت زمان یادشده توانستیم 30 درصد از برنامه شش ماهه پیشی بگیریم.
وی به میزان کنسانتره مس و مولیبدن تولید شده در نیمه نخست امسال اشاره و اظهار کرد: در مدت زمان یادشده 397 هزار تن کنسانتره مس و مولیبدن تولید شده که افزایش 11 درصدی را نسبت به برنامه نشان می‌دهد.
مرادعلیزاده افزود: در بخش تولید مس کاتدی نیز رقم 97 هزار تن تولید محقق شد که یک درصد بیش از رقم پیش‌بینی شده برای نیمه نخست امسال است.
وی همچنین به ارائه آمار تولید مس محتوا اشاره و تصریح کرد: در نیمه نخست امسال 106 هزار تن مس محتوای درون کنسانتره تولید شده است که نسبت به برنامه رشد 12 درصدی را نشان می‌دهد.
مدیر عامل شرکت ملی صنایع مس ایران به ارائه گزارشی از عملکرد فروش داخلی و خارجی شرکت پرداخت و اظهار کرد: برنامه فروش داخلی شرکت در نیمه نخست سال یک هزار و 460 میلیارد تومان بود که توانستیم با میزان فروش یک هزار و 477 میلیارد تومانی از برنامه پیشی بگیریم.
وی افزود: در بخش فروش خارجی نیز برنامه ما فروش 750 میلیارد تومان بود که در مدت یادشده با فروش خارجی 870 میلیارد تومانی از برنامه پیشی گرفتیم.
مرادعلیزاد تصریح کرد: مجموع فروش شرکت در نیمه نخست امسال 2 هزار و 220 میلیارد تومان بود که توانستیم در مدت یادشده به رقم فروش 2 هزار و 350 میلیارد تومانی دست یابیم.
5 پروژه اولویت‌دار ملی مس
مدیر عامل شرکت ملی صنایع مس ایران هدف از افزایش سرمایه را تامین بخشی از نقدینگی مورد نیاز پروژه‌های پنج‌گانه ملی مس عنوان و اظهار کرد: توسعه تغلیظ فاز 2 سرچشمه و سونگون، احداث کارخانه پالایشگاه خاتون‌آباد، توسعه ذوب و اسید سرچشمه و احداث کارخانه لیچینگ سونگون از خاک‌های اکسیدی 5 پروژه اولویت‌دار شرکت ملی مس در مجموع 17 پروژه موجود است.
وی در ادامه به طرح توسعه تغلیظ سرچشمه اشاره و تصریح کرد: «97 درصد از این پروژه محقق شده است و طی ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد. همچنین 6/93 درصد پروژه فاز دوم تغلیظ سونگون محقق شده است و ظرف دو هفته آینده به بهره‌برداری خواهد رسید. با راه‌اندازی این طرح‌ها در مجموع 300 هزار تن به ظرفیت تولید کنسانتره مس افزوده خواهد شد.»
مرادعلیزاده همچنین به پروژه پالایشگاه خاتون‌آباد اشاره کرد و افزود: این پروژه تا کنون 82 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. بخش ارزی و ریالی مورد نیاز برای راه‌اندازی این طرح به ترتیب 137 میلیون یورو و 63 میلیارد تومان است که از این میزان به ترتیب 104 میلیون یورو و 43 میلیارد تومان تامین شده است.
وی همچنین به ارائه توضیحاتی در خصوص پروژه توسعه ذوب و اسید سرچشمه پرداخت و افزود: از مجموع 275 میلیون یورو و 400 میلیارد تومان منابع ارزی و ریالی مورد نیاز برای اجرای این طرح تا کنون 173 میلیون یورو و 250 میلیارد تومان تامین شده و این پروژه تا کنون 75 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.






   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد