سایر

پرداخت کمتر از یک درصد وجوه واگذاری ها به ایمیدرو

پرداخت کمتر از یک درصد وجوه واگذاری ها به ایمیدرو
پایگاه خبری معدن نیوز- مدیر بودجه سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران ( ایمیدرو) گفت: از حدود ۲۰۰ هزار میلیارد ریال واگذاری سهام شرکت های تحت پوشش این سازمان، در سال های ۸۷ تا ۹۲ تنها ۱.۶ هزار میلیارد ریال یعنی حدود ۰.۸ درصد (کمتر از یک درصد) به ایمیدرو تخصیص و پرداخت شده است.
  بزرگنمايي:



پایگاه خبری معدن نیوز- مدیر بودجه سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران ( ایمیدرو) گفت: از حدود 200 هزار میلیارد ریال واگذاری سهام شرکت های تحت پوشش این سازمان، در سال های 87 تا 92 تنها 1.6 هزار میلیارد ریال یعنی حدود 0.8 درصد (کمتر از یک درصد) به ایمیدرو تخصیص و پرداخت شده است.
به گزارش پایگاه خبری معدن نیوز، فرزاد بزرگی یکی از شاخص های ارزیابی موفقیت در اجرای سیاست های کلی اصل 44 را تکمیل طرح های نیمه تمام و ایجاد اشتغال ذکر کرد و افزود: این در حالی است که از کل مبلغ واگذاری های سازمان کمتر از یک درصد به سازمان تخصیص و پرداخت شده تا صرف اجرای طرح ها و پروژه های نیمه تمام خود کند.
وی ادامه داد: مطابق ماده 29 قانون سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی، وجوه حاصل از واگذاری ها به حساب خاصی نزد خزانه داری کل کشور واریز می شود تا صرف موارد عنوان شده در متن ماده قانونی مذکور شود.
بزرگی اظهار کرد: از اهداف قانون سیاست های کلی اصل 44 ، گسترش مالکیت در سطح عمومی ، افزایش سهم بخش خصوصی و تعاون در اقتصاد ملی، تشویق اقشار مختلف مردم به پس انداز و سرمایه گذاری و بهبود درآمد خانوارها است، در حالی که عملکرد خصوصی سازی نشان می دهد که بخش قابل توجهی از واگذاری ها اگر چه به لحاظ قانونی به اشخاص حقوقی با ماهیت حقوق خصوصی منتقل شده اما در چارچوب اهداف مذکور نبوده و در عمل به صورت شبه دولتی اداره می شوند.
وی تصریح کرد: خصوصی سازی فرایندی است که بر متغیرهای کلان اقتصادی تاثیر می گذارد، بنابراین نمی توان خصوصی سازی را با سیاست های پرشتاب ، بدون برنامه ریزی و سطحی نگری اجرا کرد.



   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد