صنایع معدنی

مدیرعامل ذوب آهن تاکید کرد

ضرورت ایجاد تعرفه مناسب بر واردات محصولات فولادی

ضرورت ایجاد تعرفه مناسب بر واردات محصولات فولادی
پایگاه خبری معدن نیوز- مدیرعامل ذوب آهن اصفهان گفت: در تاریخ ۲۳ دی ماه سال۱۳۴۴ انعقاد قرارداد احداث این شرکت برای تولید ۶۰۰ هزار تن فولاد انجام شد و در ۲۳ اسفند امسال ثبت نخستین تولید چدن در تاریخ کشور ماندگار شد.
  بزرگنمايي:

پایگاه خبری معدن نیوز- مدیرعامل ذوب آهن اصفهان گفت: در تاریخ 23 دی ماه سال1344 انعقاد قرارداد احداث این شرکت برای تولید 600 هزار تن فولاد انجام شد و در 23 اسفند امسال ثبت نخستین تولید چدن در تاریخ کشور ماندگار شد.
اردشیر سعدمحمدی همزمان با سالروز انعقاد قرارداد احداث ذوب آهن اصفهان با اشاره به برنامه میان مدت شرکت برای افزایش دو میلیونی ظرفیت تولید بر اساس اهداف و برنامه‌ها گفت: تنوع محصول و افزایش کیفیت امکان حضور در بازارهای صادراتی را افزایش می‌دهد.
وی میزان رشد صادرات این شرکت در امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته را 20 درصد ذکر کرد و گفت: با توجه به افزایش کیفیت و تولید استاندارد BS امید است در سال 94 بتوانیم میزان بیشتری از بازارهای خارجی را در اختیار بگیریم.
سعدمحمدی تصریح کرد: در امسال تاکنون 215 هزار تن صادرات داشته‌ایم و این رقم تا پایان سال 226 هزار تن افزایش پیدا می‌کند. وی بازارهای هدف را برای صادرات کشورهایی همچون عمان، امارات، قطر، افغانستان و با نگاه به بازارهای اروپایی ذکر کرد و گفت: در سال 94 برای صادرات 400 هزار تن به کشورهای مورد نظر برنامه‌ریزی شده است.
سعد محمدی با اشاره به حضور موثر ذوب آهن اصفهان در نمایشگاه تجاری و صنعتی که در کشور عمان برگزار شد، گفت: در طول برگزاری این نمایشگاه با مسئولان عمانی مذاکرات موثری برای صادرات و انتقال تجربیات و آموزش صورت گرفته و بر اساس تفاهمنامه‌ای آموزشی که با دانشگاه مازون عمان انجام شد، بزودی برای افرادی که در بخش فولاد‌سازی این کشور کار می‌کنند، از طرف ذوب آهن اصفهان برنامه‌های آموزشی تدارک دیده می‌شود.
مدیرعامل ذوب آهن در ادامه با تحلیل وضعیت موجود در جهان و اثرات کاهش قیمت و رکود اقتصادی حاکم بر جهان گفت: این موضوع به طور حتم شرایط اقتصادی ما را برای توسعه سرمایه‌گذاری تحت تاثیر قرار می‌دهد.
وی با اشاره به سیاست‌های انقباضی در کشورهایی همچون چین که 800 میلیون تن تولید فولاد دنیا را در اختیار دارد، یادآور شد: کشور چین با توجه به رکود حاکم در جهان، قیمت محصولات فولادی خود را بشدت کاهش داده است بطوریکه قیمت شمش در امسال از 520 دلار به کمتر از385 دلار کاهش پیدا کرده است و این اختلاف قیمت شرایط سختی را برای فولادسازان به خصوص ذوب آهن ایجاد کرده است.
سعد محمدی با تاکید بر این که در این شرایط خاص ضروری است مسئولان با وضع تعرفه‌های مؤثر، نسبت به ورود انبوه محصولات ارزان و بی‌کیفیت خارجی تدابیر فوری و لازم را اتخاذ کنند، ‌تصریح کرد: با توجه به جلسات و مذاکراتی که بین فولاد سازان کشور صورت گرفته، این مجموعه می‌توانند نیازهای فولادی کشور را تولید و تامین کند بنابراین در شرایط فعلی ایجاد تعرفه مناسب برای ورود محصولات فولادی خارجی ضروری است.



   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد