صنایع معدنی

کاهش دوباره قیمت سنگ آهن، امید موقتی بود!

کاهش دوباره قیمت سنگ آهن، امید موقتی بود!
پایگاه خبری معدن نیوز- با ادامه بدبینی سرمایه‌گذاران نسبت به استمرار تقاضای سنگ آهن یک بار دیگر قیمت این محصول به زیر ۷۰ دلار در هر تن رسید.
  بزرگنمايي:


پایگاه خبری معدن نیوز- با ادامه بدبینی سرمایه‌گذاران نسبت به استمرار تقاضای سنگ آهن یک بار دیگر قیمت این محصول به زیر 70 دلار در هر تن رسید.
به گزارش پایگاه خبری معدن نیوز، از سایت کیتکو(Kitco) در پایان آخرین روز بازار بورس قیمت پایه سنگ آهن برای تحویل فوری به بندر تیانجین در چین به 69.8 دلار در هر تن تنزل پیدا کرد که 1.1 درصد نسبت به بازار قبلی (70.6 دلار در هرتن) پایین تر بود اما هنوز شش درصد بالای قیمت 65.7 دلار در هر تن شب عید کریسمس بود که پایین ترین سطح قیمت در 5 سال گذشته به حساب می‌آمد.
با افت قیمت سنگ آهن به کمتر از 70 دلار در هر تن این شک و تردید به وجود آمده است که افزایش قیمت این کالا در ابتدای سال کاذب بود چون این بهبود اندک به سرعت آرام گرفت.
در طول سال گذشته قیمت این محصول 50 درصد کاهش یافت اما 10 درصد افزایش نسبت به پایین ترین سطح و رسیدن به 72 دلار در هر تن بارقه امیدی برای یک سال بهتر در قلب دست اندرکاران آن به وجود آورده بود.
دلیل آخرین افت قیمت‌ها این بود که سرمایه‌گذاران نگران رشد اقتصادی چین هستند چون معتقدند که در طول 12 ماه آینده بازارهای چین راکد خواهد بود و پکن بدنبال بازسازی ساختار اقتصاد خود خواهد رفت. چین بزرگترین مصرف‌کننده سنگ‌آهن در جهان است و هر گونه علامتی ناشی از افت تقاضای آن موجب رکود در بازارها خواهد شد چون شرکت‌های بزرگ معدنی مانند وآله، ریوتینتو و بی.اچ.پی بدنبال افزایش تولیدات سنگ آهن خود هستند.
آخرین کاهش زمانی رخ داد که تحلیلگر و استراتژیست قبلی موسسه استنلی مورگان اعلام کرد که قیمت سنگ آهن به زودی کاهش خواهد یافت چون در آن زمان قیمت سایر کالاها 6 تا 7 درصد اما قیمت سنگ آهن 15 درصد افزایش پیدا کرده بود و اینگونه هم شد و قیمت ها کاهش یافت اما امید می رود که مجددا افزایش داشته باشد.



   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد