فولاد و آهن

آغاز نخستین ذوب گیری فولاد کاوه جنوب تا پایان امسال

آغاز نخستین ذوب گیری فولاد کاوه جنوب تا پایان امسال
پایگاه خبری معدن نیوز- مدیرعامل شرکت فولاد کاوه جنوب کیش از آغاز نخستین ذوب گیری کوره قوس الکتریکی با ۱۷۰ تن ظرفیت، تا پایان امسال خبر داد.
  بزرگنمايي:



پایگاه خبری معدن نیوز- مدیرعامل شرکت فولاد کاوه جنوب کیش از آغاز نخستین ذوب گیری کوره قوس الکتریکی با 170 تن ظرفیت، تا پایان امسال خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری معدن نیوز، محمدرضا بنی اسدی راد با بیان این مطلب اظهار کرد: با ذوب گیری اولیه در ماه اسفند، نخستین گام برای بهره‌برداری از فاز نخست طرح ساخت کارخانه فولاد‌سازی مجتمع فولاد کاوه جنوب کیش با ظرفیت یک میلیون و 200 هزار تن شمش بیلت، آغاز می‌شود.
وی با تاکید بر این که با راه‌اندازی کامل این طرح، حدود یک هزار نفر به طور مستقیم وارد چرخه اشتغال می‌شوند، خاطرنشان کرد: این شرکت اکنون فاز 2 فولاد‌سازی را به ظرفیت یک میلیون و 200 هزار تن در حال اجرا دارد که میزان پیشرفت آن به بیش از 25 درصد رسیده است.
وی ادامه داد: عملیات اجرایی پروژه احداث کارخانه گندله‌سازی این مجتمع با ظرفیت تولید سالانه 5 میلیون تن آغاز شده است. همچنین این شرکت برای تامین زیرساخت‌های مورد نیاز واحدهای احیای مستقیم و فولادسازی، پروژه‌های آب، برق و راه آهن را به اجرا گذاشته است.
به گفته بنی اسدی راد، 2 واحد احیای مستقیم شرکت یاد شده، طی سال‌های 90 و 91 به بهره‌برداری رسیده است.
بنا به این گزارش، الیاس گونزالس گیل، مدیرعامل گروه صنعتی سارائه اسپانیا نیز در پنجمین همایش چشم‌انداز صنعت فولاد و معدن ایران با نگاهی به بازار از نخستین ذوب گیری قوس الکتریکی این شرکت در ایران خبر داد و اظهار کرد که شرکت سارائه در حال انتقال به روزترین دانش اروپایی به ایران است.



   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد