بازار سرمایه

واگذاری سهام و دارایی های آلومینیوم المهدی و هرمزآل

واگذاری سهام و دارایی های آلومینیوم المهدی و هرمزآل
پایگاه خبری معدن نیوز- سازمان خصوصی سازی با استناد به قانون اجرای سیاست های کلی اصل ۴۴ ، مصوبات هیات واگذاری و سایر قوانین و مقررات مربوطه ، سهام مجتمع آلومینیوم المهدی و دارایی های طرح آلومینیوم هرمزآل از واحدهای متعلق به سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران را از طریق مزایده واگذار می کند.
  بزرگنمايي:



پایگاه خبری معدن نیوز- سازمان خصوصی سازی با استناد به قانون اجرای سیاست های کلی اصل 44 ، مصوبات هیات واگذاری و سایر قوانین و مقررات مربوطه ، سهام مجتمع آلومینیوم المهدی و دارایی های طرح آلومینیوم هرمزآل از واحدهای متعلق به سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران را از طریق مزایده واگذار می کند.
به گزارش پایگاه خبری معدن نیوز،‌تعداد و نوع سهام قابل عرضه مجتمع آلومینیوم المهدی شامل یک میلیارد و 189 میلیون و 545 هزار و 549 سهم بلوکی و 62 میلیون و 607 هزار و 660 سهم ترجیحی خواهد بود.
سهام قابل عرضه مجتمع المهدی در مجموع 77.22 درصد از کل سهام مجتمع و ارزش هر سهم 2322 ریال تعیین شده است.
ارزش کل پایه سهام برای مجتمع آلومینیوم المهدی 2907 میلیارد و 499 میلیون و 751 هزار و 298 ریال است و شرایط فروش آن به این شکل است که 15 درصد آن نقدی و بقیه به صورت اقساطی در مدت 7 ساله خواهد بود.
ارزش کل پایه سهام طرح آلومینیوم هرمزآل نیز 5935 میلیارد و 474 میلیون ریال است که شرایط فروش آن شامل 15 درصدی نقدی و بقیه در مدت 7 سال به صورت اقساطی تعیین شده است.
سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) در حال حاضر 77.22 درصد سهام مجتمع آلومینیوم المهدی و 100 درصد سهام طرح آلومینیوم هرمزال را در اختیار دارد.
متقاضیان خرید می توانند فرم های مربوطه را تکمیل و تا روز 17 اسفند ماه آینده به سازمان خصوصی سازی ارسال کنند.
طبق مصوبه هیات واگذاری برای شرکت مجتمع آلومینیوم المهدی و دارایی های طرح هرمزآل یک مزایده برگزار می شود. به عبارتی ، ملاک تعیین برنده، بالاترین پیشنهاد قیمت مجموع دو مورد خواهد بود.
همچنین شرایط اختصاصی برای مجتمع المهدی تعیین شده که بر اساس آن به منظور پرداخت اقساط فاینانس طرح هرمزآل توسط شرکت مادر تخصصی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران ، خریدار مکلف است هر ماه به میزان 2000 تن شمش آلومینیوم به مدت 7 سال به ایمیدرو و یا اشخاصی که از سوی این سازمان معرفی می شوند، تحویل دهد.



   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد