اکتشاف و ماشین آلات

روند جهشی اکتشاف معادن در سال ۹۳

روند جهشی اکتشاف معادن در سال ۹۳
پایگاه خبری معدن نیوز- اکتشاف معادن طی سال گذشته، با اجرای طرح بزرگ عملیات اکتشافی در محدوده ۲۰۰ هزار کیلومتر مربعی کشور، روند جهشی یافت.
  بزرگنمايي:


پایگاه خبری معدن نیوز- اکتشاف معادن طی سال گذشته، با اجرای طرح بزرگ عملیات اکتشافی در محدوده 200 هزار کیلومتر مربعی کشور، روند جهشی یافت.
به گزارش پایگاه خبری معدن نیوز، سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران( ایمیدرو) در استراتژی جدید خود، اکتشاف معادن را به عنوان یکی از اصلی ترین برنامه های خود مورد توجه قرار داد و در دی ماه92، برنامه اکتشاف 200 هزار کیلومتر مربع با همکاری سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی را آغاز کرد و برای آن طی 3 سال، یک هزار و 225 میلیارد تومان بودجه در نظر گرفت که این میزان حجم اکتشاف در تاریخ معدنکاری ایران بی سابقه است.
این حجم اکتشاف در پهنه های معدنی استان های خراسان رضوی (سنگان) خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و نیز مناطق مرکزی، جنوبی و غربی و شمال غربی کشور در حال انجام است.
بنا به این گزارش، عملیات اکتشاف کل 200 هزار کیلومتر مربع، زودتر از زمان مورد انتظار شروع شد و حتی از میزان برنامه‌ریزی شده فراتر رفت. در این میان، بخشی از فعالیت های اکتشافی صورت گرفته در 6 ماه دوم سال گذشته، منجر به افزایش ذخایر قطعی حدود 200 میلیون تن سنگ آهن و 120 میلیون تن زغال سنگ شد.
به گزارش مذکور، همچنین در سال 93 بودجه اکتشاف ایمیدرو با 50 درصد افزایش، از 800 میلیارد به یک هزار و 200 میلیارد ریال رسید.



   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد