صنایع معدنی

مناقصه خرید تجهیزات آزمایشگاهی برای طرح عناصر نادر خاکی

مناقصه خرید تجهیزات آزمایشگاهی برای طرح عناصر نادر خاکی
پایگاه خبری معدن نیوز- طرح عناصر نادر خاکی وابسته به سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران برای خرید و تامین تجهیزات آزمایشگاهی از طریق مناقصه اقدام می‌کند.
  بزرگنمايي:


پایگاه خبری معدن نیوز- طرح عناصر نادر خاکی وابسته به سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران برای خرید و تامین تجهیزات آزمایشگاهی از طریق مناقصه اقدام می‌کند.
به گزارش پایگاه خبری معدن نیوز، طرح عناصر نادر خاکی که از زمان استقرار دولت یازدهم در دستور کار قرار گرفته و به عنوان یکی از برنامه‌های اولویت دار سازمان توسعه معادن به شمار می‌آید.
سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران ( ایمیدرو)، خرید و تامین تجهیزات آزمایشگاهی طرح عناصر نادر خاکی را به مناقصه گذاشته و شرکت‌های فروشنده و تامین‌کننده ذیصلاح تجهیزات آزمایشگاهی ( به منظور فروش، نصب، خدمات پس از فروش دستگاه‌ها و تجهیزات آنالیز مواد معدنی) می‌توانند از روز 25 فروردین ماه تا دوم اردیبهشت ماه آینده برای دریافت اسناد مناقصه به ایمیدرو مراجعه کنند.
با توجه به اهمیت و جایگاه این عناصر در صنایع پیشرفته، مطالعات اکتشافی معادن برای شناسایی عناصر نادر خاکی در نقاط مختلف کشور به طور جدی از سوی ایمیدرو آغاز شده است.
گرایش جهانی به سمت صنایع پیشرفته (هایتک) در زمینه هایی نظیر صنایع الکترونیک و مخابرات، خودرو سازی، کاتالیست‌ها، آهنرباهای دائمی، آلیاژهای متالورژی، فسفر سانس و رنگدانه، شیشه و سرامیک، هوا و فضا و... تولید و مصرف عناصر نادر خاکی به عنوان مواد اولیه تولید محصولات با فناوری بالا، را افزایش داده است.
عناصر نادر خاکی شامل 15 عنصر در گروه لانتانیدها (نظیر سریم، نئودیوم، ساماریم، پرومتیم، لانتان، گادولینیم و اربیم) و 2 عنصر اسکاندیم و ایتریم است که به دلیل ویژگی‌ها و مصارف خاص آنها، جزو عناصر نادر و استراتژیک معدنی است و قیمت برخی از این عناصر در هر کیلوگرم تا 7 هزار دلار می‌رسد.
بر اساس این گزارش، طرح صنعتی تولید کنستانتره عناصر نادر خاکی 17 فروردین ماه امسال با حضور رییس هیات عامل ایمیدرو در منطقه بافق رونمایی شده است.
موضوع جایگزینی تدریجی عناصر نادر خاکی به جای برخی از فلزات کنونی ( مانند سنگ آهن، زغال سنگ و...) در تولید محصولات، مورد توجه مدیریت ایمیدرو قرار گرفته است که با اکتشافات جدید، نسبت به بررسی و تعیین میزان ذخایر قطعی در این بخش اقدام و براساس آن، واحدهای فرآوری نیز فعال خواهد شد.



   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد