صنعت

مدیرعامل دخانیات اعلام کرد :

قاچاق سیگار با برندهای ایرانی

قاچاق سیگار با برندهای ایرانی
خبرگزاری تخصصی معدن- مدیرعامل شرکت دخانیات ایران از امحاء ۱۰۹ میلیون نخ سیگار قاچاق به ارزش ۳میلیارد و ۵۴۹میلیون و ۸۳هزار و ۸۰۰ریال خبر داد.
  بزرگنمايي:

خبرگزاری تخصصی معدن- مدیرعامل شرکت دخانیات ایران از امحاء 109 میلیون نخ سیگار قاچاق به ارزش 3میلیارد و 549میلیون و 83هزار و 800ریال خبر داد.
به گزارش معدن نیوز ؛ «حسین طلا» با اعلام این خبر، افزود: تفاوت امحاء سیگارهای قاچاق در این دوره با دوره‌های گذشته این است که بیشترین سیگار کشف شده با برندهای تقلبی متعلق به شرکت دخانیات ایران بوده  و شامل سیگارتیر ، بهمن و فروردین است.
وی افزود: این سیگارها خارج از مرزهای کشور تولید و به صورت قاچاق به داخل کشور وارد شده بود.
« طلا» خاطرنشان کرد: این سیگارها به علت نامرغوب بودن مواد اولیه آن  و عدم رعایت استانداردهای لازم قابلیت عرضه در بازار را نداشتند.
وی افزود: متاسفانه برخی قاچاقچیان به خاطر آشنایی رده های سنی پایین با مقوله سیگار، پاک کن و آب نبات را به شکل سیگار تولید و در داخل کشورمان قاچاق کرده که باید نسبت به این مسئله اطلاع رسانی لازم صورت گیرد. 
وی یادآور شد: بهترین راه مبارزه با قاچاق سیگار نخریدن آن است.
مدیرعامل دخانیات ایران گفت: سیگارقاچاقی که عوارض واردات آن پرداخت نشده و فاقد هلوگرام و هشدارهای بهداشتی بوده و از نظر استانداردهای بین المللی نیز در سطح بسیار پایینی قرار دارد، نباید خریده شود.
«طلا» یادآور شد: کشورهای همسایه ما 15درصد عوارض برای کالای دخانی پرداخت می کنند اما در ایران عوارض کالای دخانی به بیش از 40 درصد می رسد که این مسئله حاشیه سود را برای قاچاقچیان بالا برده و زمینه را برای قاچاق کالای دخانی فراهم آورده است.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد