معدن

مدیرعامل چادرملو تاکید کرد:

سیاست غلط واگذاری معادن با مزایده

سیاست غلط واگذاری معادن با مزایده
پایگاه خبری معدن نیوز- مدیرعامل شرکت چادرملو گفت: سیاست واگذاری معادن از طریق مزایده منجر به سوء‌استفاده دلالان و به ضرر افراد با صلاحیت در بخش معدن خواهد بود.
  بزرگنمايي:

پایگاه خبری معدن نیوز- مدیرعامل شرکت چادرملو گفت: سیاست واگذاری معادن از طریق مزایده منجر به سوء‌استفاده دلالان و به ضرر افراد با صلاحیت در بخش معدن خواهد بود.
محمود نوریان در گفت‌وگو با پایگاه خبری معدن نیوز، با اشاره به اینکه درحال‌حاضر سیاست‌های دولت مبتنی بر توسعه بخش معدن نیست، گفت: از زمان دولت نهم و دهم سیاست غلطی در بخش معدن تدوین شد که بر مبنای آن فعالیت‌های معدنی کشور تحت تاثیر قرار گرفت. به عبارت دیگر به جز سال‌های نخست انقلاب که فعالیت‌های معدن با مخاطراتی همراه بود در سال‌های بعد از آن این روند تسهیل شد و زمنیه‌ای برای تشکیل معادن بزرگی همچون گلگهر و چادرملو فراهم شد اما پس از آن بار دیگر موانع زیادی پیش پای معدنکاران قرار گرفت.
او با تاکید بر اینکه سیاست واگذاری معادن از طریق مزایده درست نیست، افزود: زمانی که معدنی به مزایده گذاشته می‌شود دلالان با قیمت بالایی این معدن را در اختیار می‌گیرند، حال ممکن است مطالبات دولت را به درستی پرداخت نکنند. از طرف دیگر تولیدکنندگان فرآوری در زنجیره‌های تولید را به گونه‌ای تحت فشار قرار خواهند داد که در نهایت خرید از آنها به نوعی باج خواهی تبدیل می‌شود.
نوریان با بیان اینکه دولت سیاست روشنی برای واگذاری پهنه‌های بزرگ معدنی ندارد، ادامه داد: از آنجا که در پهنه‌های بزرگ، اخذ مجوزهای لازم از سازمان محیط زیست، منابع طبیعی و... به بهره بردار واگذار شده است، سیاست روشنی برای فعالیت بخش خصوصی در این پهنه‌ها تدوین نشده است. به همین دلیل توسعه بخش معدن از طریق واگذاری پهنه‌های معدنی با موانعی روبه‌روست که دولت باید آنها را برطرف کند.
مدیرعامل شرکت چادرملو با تایید اینکه انومالیD19 سنگ آهن در منطقه چادرملو هنوز واگذار نشده است، تصریح کرد: این محدوده قرار است از طریق مزایده واگذار شود، حال دولت باید سیاست درستی در مورد این محدوده‌ها که ذخیره مناسبی دارند اتخاذ و به افرادی با صلاحیت، واگذار کند.



   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد