اکتشاف و ماشین آلات

معاون اکتشاف سازمان زمین شناسی:

سرمایه‌گذاری در ذخایر نفلین سینت خارجی با هدف تامین نیاز داخل

سرمایه‌گذاری در ذخایر نفلین سینت خارجی با هدف تامین نیاز داخل
پایگاه خبری معدن نیوز- معاون اکتشاف سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور اظهار کرد: با وجود اینکه در کشور ۵ میلیارد تن ذخیره نفلین سینیت و ۵/۱ میلیارد تن ذخیره آلومیت وجود دارد، برای تامین نیاز داخلی تولید آلومینیوم کشور باید روی ذخایر خارجی سرمایه‌گذاری انجام شود.
  بزرگنمايي:


پایگاه خبری معدن نیوز- معاون اکتشاف سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور اظهار کرد: با وجود اینکه در کشور 5 میلیارد تن ذخیره نفلین سینیت و 5/1 میلیارد تن ذخیره آلومیت وجود دارد، برای تامین نیاز داخلی تولید آلومینیوم کشور باید روی ذخایر خارجی سرمایه‌گذاری انجام شود.
به گزارش پایگاه خبری معدن نیوز، بهروز برنا با اشاره به اینکه کارخانه نفلین سینت سراب از سوی سازمان ایمیدرو راه‌اندازی شده است، افزود: برای اکتشاف و استخراج آلومیت و نفلین سینیت باید برداشت اقتصادی در نظر گرفته شود، از این رو برای آلومیت عیار 30 درصد، اقتصادی خواهد بود و ذخایر کشور برای عیار پایین تر از 30 درصد بیشتر می‌شود اما جنبه اقتصادی ندارد، هر چند در کنار برداشت آلومیت مواد دیگری همچون زاج، کود پتاسیم، سلیس و... موجود است و می‌تواند به صرفه اقتصادی برداشت این نوع ماده معدنی بیفزاید اما با این حال بهترین راه تامین آلومینیوم از طریق بوکسیت است زیرا آلومیت و نفلین سینت قیمت تمام شده این محصول را بالا تر می‌برد، هر چند کارخانه سراب بر پایه استخراج نفلین سینت در کشور راه‌اندازی شده است.
وی با تاکید بر اینکه با وجود مشکلات باید استخراج نفلین سینیت و آلومیت در کشور مورد بهره‌برداری قرار گیرند، افزود: از آنجایی که در کشور ذخایر آلومیت و نفلین سینت وجود دارد باید برای حل مشکلات بهره‌برداری از این مواد معدنی متولی ویژه آلومینیوم در کشور ایجاد و با تخصیص بودجه لازم راهکارهای فراوری این مواد معدنی در کشور اصلاح شود.
او درباره چگونگی عملکرد متولی بخش آلومینیوم در اکتشاف و استخراج نفلین سینیت و آلومیت در کشور تصریح کرد: به طور قطع همکاری متولی بخش آلومینیوم با شرکت‌های خارجی و با حمایت دولت می‌تواند در رفع بسیاری از مشکلات این بخش کارساز باشد که در ادامه دولت می‌تواند مدیریت بخش آلومینیوم را به بخش خصوصی واکذار کند تا عملکرد و بهره‌وری این بخش افزایش یابد.



   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد