صنایع معدنی

ارزش تولیدات معدنی استرالیا به ۲۹۰ میلیارد دلار می‌رسد

ارزش تولیدات معدنی استرالیا به ۲۹۰ میلیارد دلار می‌رسد
پایگاه خبری معدن نیوز- شرکت‌های معدنی استرالیا ارزش تولیدات این بخش را تا سال ۲۰۱۹ به ۲۹۰ میلیارد دلار افزایش می‌دهند.
  بزرگنمايي:

پایگاه خبری معدن نیوز- شرکت‌های معدنی استرالیا ارزش تولیدات این بخش را تا سال 2019 به 290 میلیارد دلار افزایش می‌دهند.
به گزارش پایگاه خبری معدن نیوز، وزیر منابع و انرژی ایالت ویکتوریا استرالیا که میزبانی کنفرانس معدن و منابع را برعهده دارد در افتتاحیه این گردهمایی بین‌المللی با اعلام خبر فوق گفت: ارزش تولیدات معدنی استرالیا در سال 2014 به رقم 164 میلیارد دلار رسید که براساس برنامه‌ریزی‌ها قرار است این رقم در سال 2019 رشد 33درصدی یابد.
لیلی اَمبروسیو(Lily D` Ambrosio) در این کنفرانس که هیاتی از ایمیدرو و همچنین شرکت‌های معدنی ایرانی برای ارائه فرصت‌های معدنی ایران نیز حضور دارند تاکید کرد که رقم تولیدات معدنی شرکت‌های استرالیایی تا پایان امسال میلادی رکورد تاریخی خواهند شکست.
وی همچنین درباره جایگاه شرکت‌های معدنی آن کشور در بورس اظهار کرد: شرکت‌های معدنی ملبورن 50درصد کل بورس استرالیا در بخش معدن را تشکیل می‌دهند.
وزیر منابع و انرژی ویکتوریا خاطر نشان کرد: بخش تجهیزات معدنی و خدمات در استرالیا 90 میلیارد دلار ارزش دارد و این بخش350 هزار نفر اشتغال ایجاد کرده است. به گفته وی 53درصد از تجهیزات ساخته شده در اختیار بازارهای صادراتی قرار می‌گیرد.به گفته امبروسیو، بزرگترین بازارهای بخش معدن را اندونزی، چین، افریقای جنوبی و امریکای جنوبی تشکیا می‌دهند.
به گفته اَمبروسیو دفاتر غول‌های معدنی دنیا شامل ریوتینتو، بی‌اچ پی بیلیتون، فوتسکیو، ام ام جی و 100 شرکت معدنی بزرگ در ملبورن (ایالت ویکتوریا استرالیا)قرار دارد.
در کنفرانس بین‌المللی معدن و منابع(IMARC) که در روزهای 19 تا 22 آبان در شهر ملبورن مرکز ایالت ویکتوریا استرالیا برگزار می‌شود، 30 دولت در قالب 2500 هیات مدیریتی و کارشناسی از شرکت‌های مختلف دنیا حضور دارند. در این گردهمایی بین‌المللی همچنین گروهی از مدیران ایمیدرو به سرپرستی رییس هیات عامل این سازمان و تعدادی از مدیران معدنی ایران نیز، حضور دارند.



   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد