آلومینیوم و مس

حفظ سود در صنعت مس با کاهش هزینه‌های قطعات

حفظ سود در صنعت مس با کاهش هزینه‌های قطعات
پایگاه خبری معدن نیوز- رویکرد جدی معاونت ذوب و پالایش مجتمع مس سرچشمه کاهش هزینه‌های قطعات و مواد مصرفی به منظور مقابله با افت قیمت و حفظ سود است.
  بزرگنمايي:

پایگاه خبری معدن نیوز- رویکرد جدی معاونت ذوب و پالایش مجتمع مس سرچشمه کاهش هزینه‌های قطعات و مواد مصرفی به منظور مقابله با افت قیمت و حفظ سود است.
به گزارش پایگاه خبری معدن نیوز، علی نوروزی معاون ذوب و پالایش مجتمع مس سرچشمه با بیان این مطلب از رویکرد جدی این معاونت در کاهش هزینه‌های قطعات و مواد مصرفی خبر داد.
وی گفت: این معاونت بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، باب همکاری و تعامل را با سازندگان و تولیدکنندگان داخلی به منظور ساخت قطعات و برخی مواد مصرفی شیمیایی گرانقیمت که وارداتی هستند آغاز کرده است.
وی با بیان اینکه مهم‌ترین چالش پیش روی این معاونت در امسال افت قیمت جهانی مس است، اظهار کرد: برای مقابله با افت قیمت و جلوگیری از ضرر در تلاش هستیم با توانمندسازی نیروهای متخصص و با بازنگری فرآیندها و توجه ویژه به نگهداری صحیح تجهیزات بهره‌وری را افزایش دهیم.
نورزوی با تشریح سیاست‌ها و اولویت‌های کاهش هزینه‌ای این معاونت گفت: این معاونت در نظر دارد با بازنگری در مصرف قطعات و مواد، ضایعات ایجاد شده در فرآیندهای تولید‌اند و کاتد را کاهش دهد و کیفیت محصولات را افزایش دهد.
معاون ذوب و پالایش مجتمع تولیدی مس سرچشمه در خصوص اقدامات عملی که برای عملی‌سازی کاهش هزینه‌ها و ایجاد بهره‌وری انرژی در مجتمع مس سرچشمه در حال انجام است، اظهار کرد: درحال‌حاضر بهینه کردن دانسیته جریان در سالن الکترولیز برای کاهش میزان انرژی مصرفی تولید کاتد، نصب بانک‌های خازنی در واحدهای ریخته گری پالایشگاه، پوشش دادن سطح سلول‌ها و جلوگیری از تبخیر الکترولیت و تغییر فناوری ذوب کنسانتره در تولید‌اند از جمله اقدامات موثر انجام شده در کاهش هزینه‌ها در مجتمع مس سرچشمه است.
وی افزود: یکی دیگر از برنامه‌های این معاونت پایش منظم قطعات و مواد مصرفی به منظور نگهداری بهتر و استفاده بهینه از تجهیزات و افزایش آماده به کاری آنها است تا از خرابی‌های احتمالی جلوگیری به عمل آید.




   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد