اکتشاف و ماشین آلات

اجرای طرح‌های اصلاحی با هدف جلوگیری از کاهش عیار ماده معدنی

اجرای طرح‌های اصلاحی با هدف جلوگیری از کاهش عیار ماده معدنی
پایگاه خبری معدن نیوز- مدیر امور تغلیظ شهربابک از انجام طرح‌های اصلاحی متعدد به‌دست متخصصان داخلی شرکت مس در راستای افزایش ظرفیت خوراک ورودی، معادل ۲۵ درصد بیشتر از ظرفیت طراحی اصلی واحد تغلیظ شهر بابک خبر داد.
  بزرگنمايي:

پایگاه خبری معدن نیوز- مدیر امور تغلیظ شهربابک از انجام طرح‌های اصلاحی متعدد به‌دست متخصصان داخلی شرکت مس در راستای افزایش ظرفیت خوراک ورودی، معادل 25 درصد بیشتر از ظرفیت طراحی اصلی واحد تغلیظ شهر بابک خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری معدن نیوز، رضا ابراهیمی گفت: شاید تاثیرگذارترین متغیر ساختاری که بر هزینه‌ها و رشد تولید در آینده اثرگذار است، کاهش چشمگیر کیفیت ذخایر معدنی است. بر این اساس، افت سطح عیار فلزات پایه و کیفیت پایین کانه‌ها به رشد هزینه‌ها در بلند مدت منجر می‌شود و در صورتی که واحدهای معدنی از فناوری و طرح‌های اصلاحی برای افزایش ظرفیت و بالا نگه داشتن سطح تولید و کاهش هزینه‌ها استفاده نکنند در آینده با افزایش هزینه‌ها و کاهش تولید روبه‌رو می‌شوند.
وی با اشاره به اینکه با افزایش عمق برداشت از معادن، کاهش عیار ماده معدنی اتفاق می‌افتد و این موضوع امری اجتناب ناپذیر در همه معادن پورفیری دنیا است، اظهار کرد: در راستای تولید پایدار و با کیفیت و با انجام طرح‌های اصلاحی متعدد، توانسته‌ایم به افزایش ظرفیت خوراک ورودی، معادل 25 درصد بیشتر از ظرفیت طراحی اصلی واحد تغلیظ دست پیدا کنیم.
وی در این باره گفت: به استناد گزارش‌های حسابداری صنعتی، گلوله‌های فولادی سهم قابل توجهی در قطعات و مواد مصرفی دارند و از این رو ما با آگاهی به این موضوع و تلاش برای کنترل هزینه‌ها موفق به کاهش 12 درصدی نرخ مصرف گلوله با تغییر سایز گلوله و بهینه‌سازی مصرف این قطعه شدیم.
مدیر امور تغلیظ شهر بابک با بیان اینکه اصلاحات انجام شده منجر به رشد تولید در سه ماهه دوم 94 شده است، گفت: نتیجه این روند، رشد 3 درصدی افزایش ظرفیت تناژ سنگ سولفور فرآوری شده و دستیابی به میانگین بازیابی کلی 90/8 درصد شده است.
مدیر امور تغلیظ شهربابک با تاکید بر اینکه خط مشی همه پرسنل بر ضرورت تولید اقتصادی و کاهش هزینه‌های تولید است تصریح کرد: در این راستا پروژه‌های متعددی تعریف شده است که با اجرای و عملی‌سازی این طرح‌ها کاهش محسوسی در زمینه مصرف مواد و قطعات به‌دست می‌آید.
ابراهیمی درباره تغییر طرح مدار پرعیارکنی اولیه تغلیظ میدوک گفت: تغییرات ایجاد شده که شامل افزایش تعداد سلولهای مکانیکی از 10 عدد به 14 عدد و از یک سری 10تایی به دوسری موازی 7 تایی است، در راستای افزایش ظرفیت و بازیابی کارخانه تغلیظ بود که در سه ماهه چهارم سال 93 به اتمام رسید و اکنون در حال بهره‌برداری است.
وی در ادامه در تشریح اصلاحات صورت گرفته اظهار کرد: تغییر مدار پرعیارکنی ثانویه و افزودن یک مرحله ری کلینر ستونی به مدار فلوتاسیون موجود از جمله این اقدامات اصلاحی بوده که منجر به بهبود کیفی محصول نهایی و کاهش نوسانات شده است.



   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد