سنگ و فلز گرانبها

معدن طلای نیکوئیه در یک قدمی جذب سرمایه گذار

معدن طلای نیکوئیه در یک قدمی جذب سرمایه گذار
پایگاه خبری معدن نیوز- مدیرکل اکتشاف سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) گفت: برای اعلام نتیجه فراخوان معدن طلای نیکوییه منتظر لغو تحریم‌ها هستیم و مصوبه کنگره امریکا تاثیری بر این بخش ندارد.
  بزرگنمايي:

پایگاه خبری معدن نیوز- مدیرکل اکتشاف سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) گفت: برای اعلام نتیجه فراخوان معدن طلای نیکوییه منتظر لغو تحریم‌ها هستیم و مصوبه کنگره امریکا تاثیری بر این بخش ندارد.
به گزارش پایگاه خبری معدن نیوز، علی اصغرزاده درباره نتیجه فراخوان واگذاری معدن طلای نیکوییه به بخش خصوصی اظهارکرد: فراخوان انجام شده، شرکت‌ها آمده‌اند و درخواست خود را نیز مطرح کرده‌اند اما ایمیدرو دست نگه داشته و هنوز نتیجه را اعلام نکرده است.
معدن طلای نیکوئیه در تاکستان استان قزوین واقع شده و یکی از معادن جدید این ماده معدنی است که در انتظار شناخت برنده سرمایه‌گذار است.
وی درباره دلیل عدم اعلام نتیجه فراخوان نیز ادامه داد: درحال‌حاضر منتظر لغو تحریم‌ها هستیم که گفته شده در این ماه اتفاق می‌افتد، چراکه اگر برنده این فراخوان یک شرکت خارجی باشد، مشکلی از بابت تحریم‌ها نداشته باشد و به سرعت کارش را آغاز خواهد کرد.
مدیرکل اکتشاف ایمیدرو، در پاسخ به اینکه مصوبه اخیر کنگره امریکا مبنی بر حذف قانون لغو روادید در این کشور برای مسافران به ایران چه تاثیری بر رفتار شرکت‌های خارجی خواهد گذاشت، تصریح کرد: بعید است که مصوبه کنگره بتواند در این بحث خللی ایجاد کند، چراکه به هر حال تاکنون افرادی که در نظر داشتند در این فراخوان شرکت کنند به ایران آمده‌اند و شاید این مورد بیشتر برای مسئولان رده بالای شرکت‌ها مشکلی ایجاد کند.
وی با بیان اینکه معدن طلای نیکوییه یک محدوده اکتشافی دارای پروانه به شمار می‌رود، اظهار کرد: مساحت محدوده نیکوییه حدود 10 کیلومترمربع است و کارهای اولیه روی این محدوده انجام شده و به مرحله امید‌بخش رسیده‌ایم.
وی با اشاره به سیاست ایمیدرو درباره پهنه‌های اکتشافی اظهار کرد: درحال‌حاضر سیاست این است که بخش شناسایی و پی‌جویی پهنه‌ها را انجام داده و مراحل اکتشافات عمومی و تفصیلی که دارای ریسک کمتر است را با مشارکت بخش خصوصی ادامه دهیم.
اصغرزاده با بیان اینکه درحال‌حاضر میزان پهنه‌های اکتشافی کشور به 250 هزار کیلومتر مربع رسیده است، گفت: برخی پهنه‌ها هنوز در مرحله شناسایی قرار دارند و برخی دیگر، مرحله شناسایی‌ را پشت سرگذاشته و وارد مرحله پی‌جویی شده‌اند.
به گفته وی، جلساتی در هفته‌های گذشته درباره پهنه‌هایی که کار شناسایی تمام شده و نقاط امیدبخش آنها معرفی شده‌اند با هدف دریافت مجوز واگذاری در وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شده که اگر در صورت ارائه مجوزها، فراخوان‌ها نیز اعلام خواهد شد.



   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد