سنگ آهن و ذغال سنگ

یک کارشناس بورس در گفت‌وگو با معدن نیوز اعلام کرد:

ادامه کاهش قیمت سنگ آهن از نگاه موسسه‌های بین‌المللی

ادامه کاهش قیمت سنگ آهن از نگاه موسسه‌های بین‌المللی
پایگاه خبری معدن نیوز- یک کارشناس بورس اظهار کرد: موسسه‌های بین‌المللی سقوط قیمت سنگ آهن به محدوده ۲۰ دلار را پیش‌بینی می‌کنند.
  بزرگنمايي:

پایگاه خبری معدن نیوز- یک کارشناس بورس اظهار کرد: موسسه‌های بین‌المللی سقوط قیمت سنگ آهن به محدوده 20 دلار را پیش‌بینی می‌کنند.
حمزه قوچی فرد در گفت‌وگو با پایگاه خبری معدن نیوز، با اشاره به اینکه رییس بخش آسیایی پژوهش‌های سیتی کروپ از احتمال افت قیمت سنگ اهن به زیر 30 دلار در سال 2016 افت خبر داده است، گفت: ایوان پاسوکی (Ivan Szpakowski) اعلام کرده است افزایش عرضه و کاهش تقاضای سنگ اهن به دلیل کاهش نرخ رشد احتمالی کشورهای در حال توسعه به ویژه چین این پیش‌بینی را تقویت می‌کند که روند کاهشی قیمت سنگ اهن ادامه داشته باشد، بر اساس نظر وی کاهش تقاضا عامل اصلی برای ریزش قیمت سنگ اهن خواهد بود.
وی ادامه داد: کاهش تولید فولاد چین به دلیل کاهش تقاضا و پیش‌بینی کاهش تولید فولاد به میزان 2.6 درصد در سال از تاثیر منفی بر تقاضا و قیمت سنگ آهن خواهد داشت.
قوچی فر با تاکید بر اینکه بازار سنگ اهن در ایران شرایط مساعدی را سپری نمی‌کند، افزود: کاهش بهای تمام شده به دلیل افت قیمت انرژی و افزایش بهره‌وری و تلاش برای کسب سهم بیشتر بازار توسط غول‌های معدنی از مهم‌ترین متغیرهایی است وضعیت فعالیت معدنی شرکت‌های معدنی کوچک تر را با چالش همراه می‌کند.
این کارشناس بورس ادامه داد: به عبارت دیگر هر اندازه شرکت‌های معدنی در زمینه بهره‌وری و کاهش هزینه‌های تمام شده اقدامات کمتری انجام دهند در رقابت با غول‌های نفتی سهم بیشتری از بازار را از دست خواهند داد.
او با بیان اینکه رکود در تقاضای فولاد در ایران حادتر از بازار سایر کشورهاست، افزود: به طور قطع در گام نخست شرکت‌های ایرانی یابد به اشل‌های بین‌المللی برسند تا بتوانند ضمن افزایش حاشیه سود بتوانند بازار بین‌المللی را در اختیار بگیرند.



   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد